کد خبر : 74283
تاریخ : 1402/7/13
گروه خبری : استان‌ها

شناسایی و انهدام 5 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان مرکزی

سردار هادی رفیعی‌کیا در نشست خبری هفته ناجا با اصحاب رسانه با اشاره به فرمایش امیرالمومنین ( ع) که می‌فرمایند: «شهری که در آن امنیت نباشد بدترین شهر است»، اظهار کرد:امنیت یکی از نیازهای اصلی بشر است و امروز ایران اسلامی در اوج امنیت قرار دارد و ما این امنیت را مرهون مشارکت و پای کار بودن مردم هستیم.

 

وی تصریح کرد: تقدیم 14 هزار شهید پلیس برای امنیت ایران سندی برای ارتقای امنیت این آب و خاک است که باید سر تعظیم در برابر شهدا فرود آوریم.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه آینده‌ای که پلیس ترسیم کرده است دلیلی بر قرار دادن لقب پرافتخار خدمتگزاری و پلیس خدمتگزاری برای پلیس است، ادامه داد: رویکرد ناجا، رویکرد پلیس محوری است، باید توجه داشته باشیم که خواستگاه مردم چیست.

 

رفیعی‌کیا با بیان اینکه شعار پلیس، شهروند قانونمدار، پلیس خدمتگزار است، افزود: تفکر پلیس این است که باید هر روز بهتر از دیروز باشد، پلیس از معدود ارگان‌هایی است که هیچ گاه تعطیلی ندارد، در هیچ زمان و مکانی، در تمام ایران پلیس باید شبانه روز حضور داشته باشد و این حضور هم باید هوشمندانه باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه عملکرد پلیس باید به حدی برسد که نمره قابل قبولی را از مردم کسب کند و خوشبختانه پلیس رتبه برتر را کسب کرده است، گفت: نیروی انتظامی نهادی است که برخی اقدامات آن سلبی است و مجبور به اعمال جریمه می‌شود که ممکن است باعث دلخوری شود اما با این حال پلیس نمره قابل قبولی را کسب کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به در پیش بودن انتخابات بیان کرد: پلیس تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارد و در سلامت امنیت و مشارکت نقش ایفا می‌کند.

 

رفیعی‌کیا با اشاره به اینکه امنیت اتفاقی نیست و ساده هم به دست نمی‌آید، افزود: پلیس این ادعا را ندارد که کارش بی‌عیب است، اما هم از دیدگاه مردم و هم از دیدگاه مسوولان عملکرد قابل قبولی دارد.

 

وی رسیدگی به معیشت کارکنان را وظیفه نیروی انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه اقتدار اقدامات قابل قبولی در یک سال گذشته صورت گرفته که از جمله چندین باند سرقت مسلحانه منهدم شد که نقش موثری در ایجاد امنیت داشت.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری 3 هزار و 217 سارق در نیمه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: در این مدت 5 هزار و 476 سرقت و 4 هزار انواع مواد مخدر کشف شده است.

 

رفیعی‌کیا با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون 2 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و 539 قاچاقچی دستگیر شدند، بیان کرد: در حوزه موادمخدر در نیمه نخست سال جاری یک هزار و 397 خرده فروش موادمخدر، 5 باند خرید و فروش مواد مخدر و 4 هزار و 272 معتاد دستگیر شدند.

 

وی از فوت 365 نفر در تصادفات خبر داد و گفت: یکی از معضلات استان بحث تصادفات است، متاسفانه 365 نفر در استان مرکزی در تصادف جاده‌ای شهری و برون شهری فوت کردند که جای بسی نگرانی است.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه برقراری 544 هزار تماس با سامانه 110، 11 هزار و 908 تماس با سامانه 197، برگزاری 135 نشست با مردم، اجرای 200 هزار عملیات، جذب 96 نفر به عنوان پلیس، توقیف 2 هزار و 862 موتورسیکلت، 221 خودروی شوتی را بخشی از اقدامات انجام شده برشمرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/74283