کد خبر : 75127
تاریخ : 1402/8/6
گروه خبری : شهر

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:

سامان‌دهی نیروهای خدمات شهری شهرداری با سرعت بیشتری انجام شود

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته درخصوص طرح سامان‌دهی نیروهای خدمات شهری، اظهار کرد: اقدامات معاونت خدمات شهری در این موضوع قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه به‌واسطه اجرای این طرح بسیاری از راه‌های ورود نیروهای بی‌کیفیت به شهرداری گرفته شد، گفت: باید این امر با سرعت بیشتری انجام شود و بتوانند قانون را اعمال کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: با اجرای طرح سامان‌دهی نیروهای خدمات شهری باید بتوانیم حداقل جایگاه نیروها را تثبیت کرده و اجازه ندهیم هر فردی از هر کجا در شهرداری نیروهای خود را وارد کند.

نظری در ادامه با اشاره به موضوع درخت‌کاری پارک‌های فرامنطقه‌ای اکباتان و ولایت در فخرآباد، یادآور شد: این پارک‌ها یک فرصت بسیار خوب به شهرداری می‌دهد که بتواند بار حجیم و سنگین در منطقه گنجنامه را کاهش داده و در این مناطق پراکنده کند.

وی با اشاره به قصور شورای اسلامی شهر در پرداختن به موضوع پارک‌های فرامنطقه‌ای مذکور طی سال گذشته، تصریح کرد: متأسفانه بودجه‌های این موارد را به حداقل رساندند، درحالی که زحمات بسیار، طراحی‌ها و بودجه‌گذاری در این پروژه‌ها انجام شده بود که باید به‌عنوان یک سرمایه ملی از آن‌ها حفظ و حراست می‌شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان افزود: در سال جاری باید موضوع پارک‌های فرامنطقه‌ای مد نظر قرار گرفته و درخت‌کاری آن‌ها انجام شود.

نظری با اشاره به کم‌آبی در استان و لزوم کشت درختان و گونه‌های کم‌آب‌بر، خاطرنشان کرد: باید کشت درختان در فصل پاییز انجام گیرد تا احتمال تقویت و سرسبزی آن‌ها در فصول بعد تقویت شود.

وی همچنین خواستار انجام طرح مطالعاتی کاشت درختان کم‌آب‌بر شد و ادامه داد: با توجه به تنش‌های آبی موجود در استان و شهر همدان، شهرداری باید به سمت کاشت این نوع درختان و گونه‌ها حرکت کند.

* بادامی‌نجات: ارتقای بهره‌وری دغدغه مدیران شهری است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه سامان‌دهی نیروها باید در تمام حوزه‌های شهرداری انجام شود، اظهار کرد: شهرداری باید سامان‌دهی نیروهای خدمات شهری را به‌منظور اجرا در سایر حوزه‌ها الگو قرار دهد.

حمید بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه بهره‌وری یکی از مهم‌ترین موضوعات مدیران است، گفت: بخش خصوصی با کمترین نیرو و امکانات، بیشترین بهره‌وری را دارد و در شهرداری نیز باید این امر محقق شود.

وی با تقدیر از مجموعه معاونت خدمات شهری در اجرای طرح سامان‌دهی نیروها، بیان کرد: اجرای نرم‌افزاری و طرح سامان‌دهی اقدام خوبی در این حوزه بوده و دغدغه مدیران شهری نیز بر ارتقای بهره‌وری با اجرای این‌گونه طرح‌ها است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان افزود: درصورت ادامه روند سامان‌دهی نیروها در مجموعه خدمات شهری، در آینده به‌لحاظ مالی و نیروی انسانی برای شهرداری بسیار به‌صرفه خواهد بود.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه باید تمام مجموعه‌های شهرداری به سمت سامان‌دهی نیروها حرکت کنند، بیان کرد: در بخش‌های عمرانی و اداری نیز تحقق این مهم ضروری است.

* حیدری: ارتقای بهره‌وری بدون سامان‌دهی نیروها امکان‌پذیر نیست

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه ارتقای بهره‌وری بدون سامان‌دهی نیروها و به‌کارگیری تخصصی نیرو امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: اجرای طرح سامان‌دهی نیروهای خدمات شهری اقدام تحولی خوبی است که باید سال‌ها پیش انجام می‌شد.

مهدی حیدری با بیان اینکه متأسفانه اجرای طرح سامان‌دهی نیروها در شهرداری طی سال‌های گذشته مغفول ماند، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می‌تواند از شاخصه‌های عملکرد شهرداری در این دوره شورا باشد.

وی به مزیت‌های اجرای طرح سامان‌دهی نیروها اشاره کرد و یادآور شد: تا به امروز آمار دقیقی از تعداد نیروهای فعال در دست نبود؛ با اجرای این طرح تعداد نیروها و منطقه ارائه خدمت آن‌ها مشخص خواهد شد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: هرچه سریع‌تر طرح سامان‌دهی نیروها اجرا شود، شاهد افزایش کیفیت، کمیت، نظارت و مواردی از این دست خواهیم بود.

* معاون خدمات شهری شهرداری همدان: طرح سامان‌دهی نیروهای خدمات شهری انجام شده است

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه مجموعه خدمات شهری از نبود سیاست کلی رنج می‌برد، گفت: اکنون با توجه به پیش‌بینی سیاست کلی، تاحدودی به چشم‌انداز و سیاست تعیین‌شده رسیده‌ایم.

حامد جلیلوند با تأکید بر اینکه به‌طور جامع طرح سامان‌دهی نیروهای خدمات شهری در سال جاری انجام شد، بیان کرد: به دنبال بهره‌وری با استفاده از حداکثر ظرفیت نیروها و اداره ارزان شهر بودیم که با اجرای طرح سامان‌دهی، این مهم محقق شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: تمام همکاران ما در معاونت خدمات شهری (کارگران شهری) با اجرای طرح سامان‌دهی نیروها اکنون دارای کد پرسنلی بوده و محدوده فعالیت آن‌ها در مناطق مختلف شهر مشخص است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/75127