کد خبر : 77362
تاریخ : 1402/9/30
گروه خبری : راه و مسکن

مقام نخست استان ایلام در روکش آسفالت در کشور

سیدزاهدین چشمه‌خاور صبح چهارشنبه 29 آذرماه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل در محل هتل زاگرس شهر ایلام گفت: ارج نهادن به خدمات و تلاش‌های ارزنده خانواده بزرگ یکی از مهم‌ترین وظایف این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه، حمل‌و‌نقل یک صنعتی بسیار مهم در اقتصاد هر کشور است، افزود: بر این اساس است که هیچ گونه جایگزینی برای این مهم نمی‌توان یافت.

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام ادامه داد: رانندگان به‌عنوان تأثیرگزارترین افراد عضو مجموعه حمل‌و‌نقل همواره در پویایی اقتصاد کشور نقش‌آفرینی می‌کنند و این امر قابل تقدیر است.

چشمه‌خاور خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های اعمال‌شده از طرف دشمن در چند روز گذشته مبنی بر حک سرویس‌های خدمات‌رسانی جایگاه‌های سوخت نشان از این دارد که اهمیت صنعت حمل‌و‌نقل را دریافته‌اند، اما خوشبختانه این تحریم در سریع‌ترین زمان ممکن توسط کارشناسان خوب کشور خنثی شد.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به تحریم‌های دشمن در زمینه ممنوعیت ورود ماشین‌آلات کشاورزی و راهسازی به کشور اما همچنان چرخ حمل‌و‌نقل کشور را به‌خوبی می‌چرخد.

وی در خصوص ارزش کار راهداران نیز گفت: اگر ما زیرساخت مناسب نداشته باشیم حمل‌و‌نقل خوبی هم نداریم اگر راه ایمن‌سازی نشود قطعاً رانندگان دچار مشکل خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام افزود: راهداران عزیز در سرمای زمستان و گرمای تابستان تلاش دارند تا رانندگان بتوانند از محورها به‌صورت ایمن عبور کنند.

چشمه‌خاور افزود: از خرداد ماه سال گذشته تا امروز حدود 490 کیلومتر انواع روکش آسفالت در ایلام انجام شده است.

وی تأکید کرد: استان ایلام مقام‌ نخست روکش آسفالت را در کشور دارد و در ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی نیز مقام نخست را در کشور کسب کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین حدود 71 هزار تابلو ظرف یک سال گذشته در محورهای مواصلاتی نصب شده است.

این مسئول در خصوص مشکلات ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: مشکل کمبود اتوبوس در تمام کشور است در پایانه شهید سلیمانی روزانه 20 تا 25 هزار زائر عبور می‌کنند و این بر کمبود اتوبوس تأثیر داشته و در خال حاظر کمبود اتوبوس با تدبیر استاندار و جلساتی که در این مورد گذاشته شده کنترل شده است.

چشمه‌خاور گفت: اورژانس، هلال احمر و پلیس راه یار همیشه پشتیبان و همکار اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هستند.

هفت‌هزار راننده در صنعت حمل‌و‌نقل استان ایلام مشغول کار هستند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/77362