کد خبر : 77559
تاریخ : 1402/10/5
گروه خبری : تعاون و اشتغال

تقویت اشتغال با راه‌اندازی مرکز چرم در همدان

اسدالله ربانی‌مهر صبح روز گذشته در شورای مهارت شهرستان همدان در سالن فرمانداری با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در جامعه، اظهار کرد: راه حل مشکلات اقتصادی در مهارت‌آموزی و پرهیز از مدرک‌گرایی است و باید فرهنگ مهارت‌آموزی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.وی افزود: اینکه برخی از واحدهای تولیدی نیروی کار کم دارند و از طرفی هزاران نفر متقاضی شغل هستند، به‌علت کم‌توجهی به مهارت‌آموزی در جامعه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: کاریابی‌ها فرصت بزرگی برای تولید و اشتغال‌زایی هستند و باید ارتباط بیشتری با فنی و حرفه‌ای داشته باشند.

وی تأکید کرد: چرم همدان با سابقه‌ای دیرینه یک برند اقتصادی است و راه‌اندازی مرکز چرم کمک بزرگی به تولید و اشتغال‌زایی است.

ربانی‌مهر با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای باید جامعه هدف خود را از دانش‌آموزان و دانشجویان تا سربازان و مردم عادی گسترش دهد، خاطرنشان کرد: از 229 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، 177 مرکز در شهر همدان فعال است که باید متناسب با ظرفیت‌های شهر آموزش‌ها ارائه شود.

وی افزود: هم‌اکنون و در مراکز فنی و حرفه‌ای شهر همدان رشته‌های برقکاری، جوشکاری، صنایع تبدیلی، خیاطی، چرم، سنگ‌تراشی، گیاهان دارویی، هتلداری و پخت نان و شیرینی آموزش داده می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/77559