کد خبر : 78
تاریخ : 1397/6/4
گروه خبری : جامعه

پروژه آب‌رساني به روستاي سيمين بهار افتتاح شد

 

سپهرغرب، گروه استانها: فرماندار شهرستان بهار از افتتاح پروژه آبرساني به روستاي سيمين بهار از مجتمع آبرساني شهيد محمدحسين آشوري خبر داد.

روز گذشته آئين افتتاح پروژه آبرساني به روستاي سيمين بهار از مجتمع آبرساني شهيد محمدحسين آشوري با حضور امامجمعه شهرستان بهار، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان، فرماندار شهرستان و جمعي از مسئولين برگزار شد.

احسان قنبري با بيان اينکه روستاي سيمين داراي 534 خانوار است، ابراز کرد: جمعيت اين روستا هزار و 653 نفر است.

وي با اشاره به آغاز احداث اين پروژه در سال 1396، خاطرنشان کرد: مجتمع شهيد آشوري مختص شش روستا بوده و آب اين روستاها بهصورت نوبتي از مجتمع تأمين ميشود.

اين مقام مسئول با تأکيد بر احداث اين پروژه با هزينهاي بالغبر 11 هزار و 995 ميليون ريال، بيان کرد: اين هزينه از محل اعتبارات ملي در راستاي تکميل مجتمعهاي آبرساني تأمين شده است.

فرماندار شهرستان بهار اذعان کرد: اين پروژه شامل احداث مخزن بتني 500 متر مکعبي، احداث حوضچه بتني شيرآلات، نصب 500 فقره انشعاب خانگي، لايروبي و ساماندهي قنات است.

قنبري با اشاره به خودگردان بودن بسياري از روستاهاي اين شهرستان، افزود: روستاهاي خودگردان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستايي نبوده و آب مورد نياز خود را از چاههاي موجود تأمين ميکنند.

وي ادامه داد: در صورت بروز مشکلاتي مانند تخريب شناورهاي چاه و غيره، هزينههاي تعمير به عهده اهالي روستا است.

اين مقام مسئول با اشاره به هنگفت بودن هزينههاي تعمير و جايگزيني ابزار، اظهار کرد: بر اساس سياستهاي فعلي مبني بر خروج روستاها از حالت خودگردان، کليه روستاها تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستايي قرار گرفته و فقط موظف به پرداخت آببهاي ماهيانه هستند.

قنبري با تأکيد بر تخفيف 70 درصدي تعرفههاي آب روستايي، گفت: اين مبلغ بسيار کمتر از تعرفههاي شهري بوده و براي روستائيان بسيار سودمندتر است.

فرماندار شهرستان بهار در پايان از افتتاح 67 پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: اين پروژهها با اعتباري بالغبر 72 ميليارد تومان اجرا شده است.

*واگذاري 15 پروژه به بخش خصوصي

در ادامه مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان همدان با اشاره به احداث و بهرهبرداري از پروژههاي مختلف در هفته دولت، گفت: در اين زمينه اين شرکت طبق سنوات گذشته پيشتاز دستگاههاي اجرايي بوده است.

سيدمصطفي هاشمي با تصريح بر افتتاح و کلنگزني 15 پروژه در اين هفته، خاطرنشان کرد: در سال جاري براي نخستين بار شبکههاي جمعآوري و انتقال فاضلاب روستاها کلنگزني ميشود.

وي با تأکيد بر احداث تصفيهخانه آب در سال جاري، افزود: اين تصفيهخانه در شهرستان نهاوند براي اولينبار در سراسر استان کلنگزني ميشود.

هاشمي ادامه داد: سال گذشته از محل اعتبارات ملي، رديفهاي بودجهاي ملي، صندوق توسعه ملي و اعتبارات استاني، قريب به 60 ميليارد تومان به بخش آب روستايي اختصاص يافت.

اين مقام مسئول در پايان با اشاره به واگذاري 16 پروژه مهم تعمير و نگهداري به بخش خصوصي، اذعان کرد: اين واگذاري در چگونگي ارائه خدمات بسيار مؤثر بوده و قطعاً شاهد ارتقاي کمي و کيفي خدمات خواهيم بود

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/78