کد خبر : 79280
تاریخ : 1402/11/18
گروه خبری : سلامت

18هزار خانه بهداشت

شبکه‌ بهداشت ایران در دنیا زبانزد است

بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه امروزه قوی‌ترین بخش سلامت را در منطقه در اختیار داریم، افزود: در ابتدای انقلاب، برای انجام هر کاری مجبور بودیم که از پزشکان بی‌کیفیت کشورهای مجاور استفاده کنیم و با آن که جمعیت ما یک سوم امروز بود، مردم مجبور بودند برای دریافت خدمات درمانی به کشورهای خارج بروند ولی امروزه با توجه به حضور اساتید متخصص و پزشکان متعهد در کشور، نظام سلامت روزآمد و پیشرفته‌ای داریم.
وی در ادامه به فعالیت 67 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و حضور 22 هزار هیأت علمی و 270 هزار دانشجو در کشور اشاره کرد و گفت: 850 مرکز تحقیقاتی و پارک‌های علمی فناوری در کشور مشغول به فعالیت هستند که در حوزه دانش بنیان نیز توانسته‌اند افتخارآفرین باشند.
عین‌اللهی افزود: در حال حاضر 40 درصد تأمین نیاز تجهیزات پزشکی کشور را به شرکت‌های دانش بنیان داده‌ایم و حدود 99 درصد از داروها در داخل کشور تولید می‌شود و حال آن که در ابتدای انقلاب، این عدد 20 درصد بود.
وی با بیان اینکه 50 درصد مواد اولیه دارویی کشور تولید داخل است، افزود: البته باید بتوانیم 50 درصد مابقی را هم در داخل تولید کنیم. در مورد خانه‌های بهداشت و شبکه بهداشت هم که از بزرگ‌ترین شبکه‌های بهداشت و درمان دنیا است، توانسته ایم تقریباً در همه روستاها، خانه بهداشت راه اندازی کنیم؛ به نحوی که امروز 18 هزار خانه بهداشت و مراکز بهداشتی در نقاط گوناگون کشور وجود دارد.
وزیر بهداشت ادامه داد: به رغم تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، مردم ما قهرمانانه در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کردند و مقاومت می‌کنند و روز به روز تحولات چشمگیر و مثبتی را در کشور شاهد هستیم.
وی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی، اساتید، دانشمندان و دانشجویان در حرکت‌های استقلال طلبی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند و امروزه پیوند بین دانشگاه و صنعت یک ضرورت تاریخی است که روز به روز این پیوند قوی و محکم‌تر شده است.
وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت در بسیاری از زمینه‌ها عمل کرده است و نمونه آن ریشه کنی بیماری کرونا بود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/79280