کد خبر : 79390
تاریخ : 1402/11/24
گروه خبری : اقتصادی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبر داد:

تعلل شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی

کاهش نرخ بیکاری استان

یوسف شعبانی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان 43.6 درصد بوده است، اظهار کرد: سهمیه مشاغل خانگی با متمم 161 میلیارد تومان بوده که از ابتدای امسال تاکنون 102 میلیارد تومان به یک‌هزار و 340 طرح پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کل سهمیه استان به بانک‌ها معرفی شده است، یکی از مشکلات تسهیلات مشاغل خانگی را تعلل در شبکه بانکی دانست و تصریح کرد: 161 میلیارد تومان طرح مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان به بانک‌ها معرفی شده، اما تاکنون 102 میلیارد آن پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال استان همدان در سال‌ جاری 20 هزار و 706 فرصت شغلی بوده است.

وی از کشف 528 اشتغال غیر قانونی در استان همدان خبر داد و یادآور شد: همدان کماکان استان ممنوعه برای اشتغال اتباع خارجی بوده و کارفرمایان متخلف اعمال جریمه خواهند شد؛ از ابتدای امسال تاکنون 270 مورد بازرسی در استان صورت گرفته که 528 نفر اتباع بیگانه مشغول به کار در استان شناسایی شدند و برای کارفرمایان این افراد 6 میلیارد و 833 میلیون تومان جریمه ابلاغ شده است.

شعبانی با بیان اینکه هر فرد پنج برابر حداقل دستمزد جریمه می‌شود، اشتغال غیر قانونی استان را سه برابر میزان کشفیات تخمین زد و خاطرنشان کرد: کوره‌های آجرپزی، سیلیس‌کوبی‌ها و گلخانه‌ها بیشترین فراوانی اشتغال اتباع بیگانه را به خود اختصاص می‌دهند.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/79390