کد خبر : 81469
تاریخ : 1403/1/29
گروه خبری : فرهنگی

افزایش نزدیک به 10درصدی بازدید از موزه‌های استان همدان

امیرحسین فریبا روز چهارشنبه اظهار کرد: آرامگاه و موزه بوعلی با بازدید 61 هزار و 36 نفر در جایگاه نخست، آرامگاه باباطاهر با بازدید 49 هزار و 940 نفر در جایگاه دوم و موزه و شهر باستانی هگمتانه با بازدید 26 هزار و 684 نفر در جایگاه سوم بازدیدها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گنبد علویان در شهر همدان با بازدید پنج هزار 402 در رتبه بعدی قرار دارد.

مدیر امور موزه‌های اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان با اشاره به بازدید گردشگران از موزه‌های شهرستان‌ها، گفت: در این مدت سه هزار و 431 نفر از موزه لطفعلیان ملایر، یک‌هزار و 841 نفر از ارگ نوشیجان ملایر، سه هزار و 208 نفر از موزه تویسرکان و یک‌هزار و 762 نفر از موزه میررضی آرتیمانی در شهرستان تویسرکان بازدید داشته‌اند.

فریبا اظهار کرد: موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند دو هزار و 489 نفر، موزه حمام حاج‌آقا تراب دو هزار و 671 نفر و موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد 217 نفر بازدید داشته‌ است.

وی تأکید کرد: مسافران به‌منظور حفظ آثار تاریخی که شناسنامه و هویت یک کشور محسوب می‌شود، از هرگونه اقدام تخریبی همچون نوشتن یادگاری و عکاسی با فلاش در موزه‌ها خودداری کنند و به مسافران توصیه می‌شود نظر به راه‌اندازی فروش اینترنتی و الکترونیکی بلیت‌ها در اماکن و موزه‌های استان، از طریق اینترنت بلیت‌ها را خریداری کنند.

مدیر امور موزه‌های اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان ادامه داد: حفظ آرامش محیط در هنگام بازدید از موزه‌ها اقدامی در راستای احترام به تاریخ، هنر و فرهنگ کهن این مرز‌وبوم ارزیابی می‌شود و موجب دانش‌افزایی و فراهم آوردن اوقات خوشی برای بازدیدکنندگان از این اماکن است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/81469