کد خبر : 82463
تاریخ : 1403/2/24
گروه خبری : ریحانه آفرینش

«خشونت علیه زنان» را بایدن معنی و پلیس آمریکا اجرا کرد

این روزها «حقوق زنان» دستخوش تغییر ماهیت شده است، گواه این ادعا شیوه جدید خشونت علیه زنان در تجمع‌های مسالمت‌آمیز دانشجویان آمریکایی در حمایت از غزه است!

«به عمرم این همه پلیس در دانشگاه ندیده بودم» بخشی از گزارش خبرنگار سی‌ان‌ان از حجم لشکرکشی به دانشگاه‌های آمریکا است،‌ از سویی دیگر اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین با اشاره به رفتارهای ضدحقوق بشری پلیس آمریکا و سرکوب چکشی زنان و دختران دانشگاهی در بیانیه‌شان نوشتند «ما شاهد ضرب ‌و جرح دانشجویان زن توسط پلیس بودیم»، همچنین دیدیم پلیس با خشونت آن‌ها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم.

این امواج بلند اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی که از لس‌آنجلس تا نیویورک را فرا گرفته ـ حتی به دیگر دانشگاه‌های جهان سرایت کرده است ـ آنچنان زلزله هشت‌ریشتری را در حمایت از مردم فلسطین ایجاد کرده که مدافعان رژیم صهیونیستی دولت ایالات متحده را برآن داشت که نیرو‌های پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه بیایند و این قیام بی‌سابقه جامعه نخبگانی را با شدت سرکوب کنند، حتی به قول مردم آمریکا انگار قرار است بار دیگر خیزش جهانی می ‌۱۹۶۸ دوباره در اذهان زنده شود.

آنچه در اخبار مطرح شده دستگیری بیش از دو هزار دانشجو از آغاز خیزش دانشگاه‌های آمریکا برای مردم غزه است به گونه‌ای که در این میان نام حداقل ۴۰ دانشگاه و کالج امریکایی و کانادایی به چشم می‌خورد. به همین منظور نشست واکاوی ابعاد ماهیت دموکراسی دروغین غرب با محوریت «استانداردهای دوگانه غربی در برخورد با جامعه نخبگانی زنان» برگزار شد.

در این نشست عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان فواد ایزدی، فعال حقوق بشر آمریکایی مارز پرادو، پژوهشگر حقوق بین‌الملل امیرحسین محبعلی، پژوهشگر روابط بین‌الملل مهدیه شادمانی به بیان نکاتی درباره نقش زنان در خیزش نخبگانی آمریکا برای دفاع از آرمان‌ھای فلسطین و همچنین چرایی این اتفاق نادر در جامعه علمی دانشگاه‌های آمریکا پرداختند که صحبت‌های مهدیه شادمانی؛ پژوهشگر روابط بین‌الملل که در ادامه آمده را می‌خوانید:

گارد آمریکا در برابر درخواست‌های جامعه نخبگانی‌اش برای غزه

اساتید و دانشجویان آمریکایی در این تجمع مسالمت‌آمیز به‌دنبال چه هستند؟ - بعد از ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم‌ بی‌دفاع غزه شاهد شکل‌گیری جنبش دانشجویی در آمریکا هستیم که تعداد زیادی از بهترین دانشگاه‌ها نظیر هاروارد، نیویورک، ییل، کلمبیا، ماساچوست در آن حضور دارند. اگر چه دانشجوها با تهدیداتی همچون تعلیق و اخراج مواجه هستند، اما شاهد پافشاری بر تجمع و مطالبه از سیاستمداران خود نسبت به توقف فوری جنگ در غزه هستند.

در این اثنا مطالبه جامعه نخبگانی آمریکا شامل مواردی زیر است: ـ توقف فوری جنگ در غزه توقف تجارت با سازندگان تسلیحات نظامی که تجهیزات نظامی اسرائیل را تأمین می‌کنند. ـ توقف پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه مسائل مختلف نظامی که با همکاری مراکز علمی اسرائیل در حال انجام است. ـ پاسخگویی و اعلام شفافیت در خصوص ریز هزینه‌کرد آمريکا در جنگ غزه! اما به رغم مطالبه مسالمت‌آمیز دانشجویان شاهد برخورد سرکوب‌گرایانه پلیس آمریکا با دانشجویان هستیم که حتی رفتار بسیار خشونت‌آمیزی را نسبت به دختران و زنان دانشجو و استاد دارند.قصد جنسیتی کردن بحث را ندارم، منتها مسئله انسانیت و ظلمی است که نسبت به دانشجویان و اهداف پاک و انسانی که نسبت به این تجمع دارند، است.

غرب همیشه به‌عنوان قبله آمال دفاع از حقوق زنان در باور غرب‌پرستان شناخته شده و آن‌ها از زنان و حفظ حقوقشان به‌عنوان اهرم و ابزاری در جهت تحریم کشورهایی بهره گرفتند که در جهت مخالف سیاست‌هایی دول غربی قرار داشتند. اما امروز شاهد احقاق حقوق زنان به سبک آمریکا هستیم و در برابر یک مطالبه انسانی و تجمع مسالمت‌آمیز از هیج خشونتی علیه زنان و دختران حاضر در تجمع دریغ نمی‌کنند. این نشان از سیاست‌های متناقض و استانداردهای دوگانه غرب در قبال زنان و دختران دارد. در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به یاد داریم که آمریکا و متحدانش چطور جمهوری اسلامی ایران را که در برابر افرادی که علیه امنیت ملی و داخلی ایران ایجاد اغتشاش کرده و حتی پلیس را شهید و مجروح ساختن به اموال عمومی خسارت وارد کردند، به بسط امنیت بدون اعمال خشونت‌آمیز اقدام کرده بود، پرونده‌های حقوق بشری تشکیل و شورای حقوق بشر و هیأت حقیقت‌یاب تشکیل دادند.

این روزها از آن 100 نماینده آمریکا چه خبر؟

به طور مثال بیش از 100 نماینده آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران اعلام نارضایتی کرده بودند. آنچه که باید به‌عنوان اعتراض در برابر سیاست‌های دول غربی در حوزه حقوق بشر سؤال قرار گیرد، این است که چگونه به بهانه فوت یک بانوی ایرانی ژست حقوق بشری به خود گرفته و با ایجاد مکانیسم سیاسی هیئت حقیقت‌یاب علیه حکومت ایران خود را به‌‌عنوان حامیان حقوق زنان معرفی کردند و زمینه‌ساز تصویب و اجرای تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی یک‌جانبه شدند. آن‌ها به‌‌صورت جدی حقوق ده‌ها میلیون ایرانی را نقض کردند. حال در قبال شهادت حدود ۳۵ هزار انسان بی‌دفاع و مظلوم در غزه که بخش زیادی از آن‌ها زنان و کودکان هستند سکوت کردند و حتی آمریکا شدیدترین سرکوب را علیه زنان و دخترانی در آمریکا اجرا می‌کند که در تظاهرات مسالمت‌آمیز تنها خواستار توقف جنگ و جنایت علیه انسانیت هستند.

آیا با این حجم از اقدامات ضد حقوق‌بشری آمریکا علیه زنان و دختران دانشجوی کشورش، بهترین زمان برای کشاندن پای آمریکا به سازمان‌های حقوق بشری نیست؟ ‌ـ به‌نظر می‌رسد امروز زمان طرح پرسش جدی از غرب و رویکرد تهاجمی علیه سیاست‌های متناقض آن‌ها در قبال حقوق زنان و دختران است. در ورای جنگ نظامی که در غزه رخ داده شاهد شکل‌گیری یک جنگ‌شناختی و آگاهی و بیداری انسان‌ها در سراسر جهان به‌ویژه کشورهای غربی هستیم. بنابراین باید با طرح این پرسش نسبت به جریان‌سازی و بیدارسازی اذهان در قبال سیاست‌های دروغین غرب به‌ویژه آمریکا در خصوص زنان و دختران ایجاد روشنگری کنیم.

آقای بایدن، صدای بانوان دانشگاهیت را شنیدی؟

غرب به‌راحتی با ایجاد یک جنگ و عملیات روانی و توسل به اخبار جعلی چند ماه با شعار دروغ حمایت از زنان ایرانی فتنه ۱۴۰۱ را در ایران شکل داد، اما امروز خود به صورت عریان و بدون هیچ روتوشی وحشیانه‌ترین اقدامات را در قبال زنان انجام می‌دهد و در برابر هیچ نهاد حقوق بشری پاسخگو نیست.

در یک فاصله کوتاه شاهد رفتارهای متناقض حقوق بشری با مسأله زنان هستیم، آن هم با دستگیری خشونت‌آمیز اساتید و دانشجویان دختر توسط پلیس آمریکا! ـ گواه آن صحنه‌های زنده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده از محیط دانشگاهی به دیگر نقاط جهان مخابره شد،‌ به طور مثال تصاویر از دستگیری «نوئل مک آفی» رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه اموری، «کارولین فوهلین» پروفسور اقتصاد دانشگاه اموری و دیگر اساتید زن و دانشجویان دختر دست به دست شد. در چنین شرایطی کاملاً عیان است که استانداردهای دوگانه در حوزه زنان در آمریکا وجود دارد. در حالی که مطالبات دانشجویان آمریکایی به‌صورت مسالمت‌آمیز بوده است، اما نوع مواجهه تحقیرآمیز پلیس آمریکا با دختران و بانوان دانشگاهی گویای همه چیز است.

در چنین شرایطی رسانه‌های غربی دست به جعل پرونده «نیکا شاکرمی» می‌زنند و سعی در بازخوانی آن به شیوه خودشان دارند، چرا؟ ـ فوت نیکا شاکرمی در طی اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به دلیل شاخصه‌های خاص آن و ظرفیت موجود در جهت ایجاد تنش در جامعه، در فضای رسانه بسیار برجسته شد. در همان زمان رسانه‌های معاند نیز با تمرکز بر تکنیک کشته‌سازی سعی داشتند تا نظام را در حادثه فوت این دختر نوجوان مقصر نشان دهند. علت پیشبرد این تهمت و اتهام‌سازی علیه ایران، ظرفیت‌های فوت مشکوک و مجهول این دختر نوجوان و از سمتی همکاری خانواده متوفی با رسانه‌های معاند بود.

دست به دامن شدن غرب به یک پروژه نخ‌نمای دروغین

اکنون نیز بعد دو سال دوباره گزارشی به قلم سه نفر از کارمندان بی‌بی‌سی از سرویس گزارش تحقیقی نوشته شده که جز «برترام هیل»، چندان شناخته شده نیستند. برترام، ماه پیش جایزه مستند تحقیقی سازمان عفو بین‌الملل را با عنوان «پیدا کردن شکنجه‌گرم» از آن خود کرده است.این روند کشته‌سازی علیه یک دختر در ایران به صورتی از سمت دشمن پیگیری می‌شود که قریب به ۶ ماه از کشتار ۳۷ هزار زن و کودک بیگناه در غزه می‌گذرد و حتی آمریکا متحد اصلی اسرائیل نیز در سیاستی متناقض با شعارهای حقوق بشری و دفاع از حقوق زنان بدترین خشونت‌ها را علیه دانشجویان و اساتید خانم اجرا می‌کند. اما علت این ایراد فشار علیه ایران و ساخت چنین پروژه‌های کذایی ایجاد یک موج رسانه‌ای در جهت فریب و هدایت افکار عمومی ایران به سمت پیام های جعلی و تنش بوده است.

متأسفانه به‌دلیل اقتدار رسانه‌ای دشمن تا حدودی از زمان اغتشاشات ۱۴۰۱ زمینه پیشبرد جنگ شناختی و اجرای جنبش های اجتماعی براندازانه در داخل ایجاد شده. شاید در مرحله دوم بتوان سناریوی دشمن را از ساخت چنین پروژه‌های جعلی تشکیل پرونده‌های حقوق بشری عنوان کرد تا از این مسیر نیز با اجرای اهرم تحریم زمینه فشار بر ایران را در جهت پذیرش سیاست‌های جریان‌های غربی ایجاد کند.

باید توجه داشت که قدرت بازدارندگی آمریکا و اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق دچار ضعف شده و این دو بازیگر از هر ابزاری در جهت بازسازی وجهه خود بهره می‌گیرند. شاید در زمینه قدرت نظامی امکان محک دوباره ایران نباشد اما در میدان جنگ شناختی با بهره‌گیری از جریان نفوذ و تحریف به‌دنبال شبکه‌سازی و تأثیرگذاری منفی بر افکار عمومی ملت علیه نظام اسلامی هستند.

آزاده لرستانی

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/82463