کد خبر : 82479
تاریخ : 1403/2/23
گروه خبری : استان‌ها

پیشرفت ۷۰ درصدی راهدارخانه دولایی تویسرکان

سیدمحسن حسینی با بیان اینکه عمده فعالیت‌های اداره فنی و نظارت بر طرح‌های این معاونت به احداث و بهسازی راهدارخانه‌ها و ساختمان‌های این اداره‌ کل مربوط می‌شود، گفت: شاخص‌ترین اقدام حوزه فنی این معاونت در سال گذشته احداث و بهره‌برداری از نمازخانه سوباشی بوده است.

حسینی افزود: این نمازخانه از موقعیت استراتژیکی بسیار خوبی برخوردار است، چراکه در محور گردشگری غار علیصدر قرار داشته و با ایجاد یک فضای توقف بین‌ راهی منجر به افزایش ایمنی این محور پُرتردد خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها و مراکز تفریحی اتفاق می‌افتد، این نمازخانه را ایجاد کردیم که گردشگران با توقف برای ادای فریضه نماز قدری هم استراحت کنند و آمار تصادفات به این طریق کاهش یابد.

حسینی همچنین به آغاز احداث پنج سوله انبار نمک و آشیانه ماشین‌آلات از سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: برای آشیانه ماشین‌آلات ساختمان شهید تحریری و اداره راه تویسرکان و همچنین سوله انبار نمک گردنه اسدآباد عقد قرارداد شده و درحال احداث هستند؛ انبار نمک رزن و سوله نمک راهداری سوباشی هم در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در حوزه احداث راهدارخانه‌ها هم می‌توان به آغاز احداث راهدارخانه شیرین‌سو و عقد قرارداد برای توسعه راهدارخانه گردنه اسدآباد اشاره کرد و گفت: احداث راهدارخانه دولایی تویسرکان از سال ۹۹ آغاز شده و اکنون به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده که امیدواریم با تأمین اعتبارات در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/82479