کد خبر : 82680
تاریخ : 1403/2/27
گروه خبری : اقتصادی

۱۲۰ هکتار اراضی ساوه آماده قرعه کشی متقاضیان مسکن است

صالح کربلایی حسنی روز پنجشنبه با بیان اینکه این قرعه‌کشی در نزدیک‌ترین زمان ممکن برای تعیین تکلیف ۲ هزار و ۵۶۰ متقاضی برگزار می شود اظهار کرد: برای این متقاضیان ۱۲۰ هکتار اراضی در منطقه بام ساوه تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه این اراضی هم.اکنون توسط پیمانکار در حال آماده‌سازی و تسطیح است یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای مسکن در این مرحله برای ۳۰۰ متقاضی مسکن حمایت از جوانی جمعیت و ۲۰۰ متقاضی مسکن محرومان تعیین تکلیف خواهد شد.

حسنی خاطر نشان کرد: بقیه اراضی نیز برای متقاضیان نهضت ملی مسکن قرعه کشی می شود تا مرحله دوم ساخت این واحدها از سوی آنها آغاز شود.

وی یادآور شد: با توجه به تعداد بالای متقاضیان واجد شرایط مسکن حمایت از جوانی جمعیت احتمالا شورای مسکن با افزایش تعداد سهمیه این متقاضیان در این مرحله برای واگذاری اراضی موافقت کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ساوه با بیان اینکه هم اکنون مرحله اول ساخت نهضت ملی مسکن در این شهرستان به تعداد یک‌هزار و ۸۴۸ واحد مسکونی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است یادآور شد: ۴۹۲ واحد از این تعداد به صورت موقت به راه و شهرسازی تحویل داده شده و متقاضیان در حال تکمیل پرونده نهایی خود برای تحویل دایم هستند.

کربلایی حسنی یادآور شد: این طرح‌ها شامل ۹۸۰ واحدی در شهرک مهر، ۳۸۴ واحدی در شهرک علوی و ۴۸۴ واحدی بام ساوه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

هم اکنون به همت دولت سیزدهم طرح‌های مختلفی در حوزه مسکن در استان مرکزی در دست اقدام است و طبق اعلام راه و شهرسازی این استان تا کنون حدود ۱۵۱ هزار نفر برای برخورداری از سهمیه ۷۷ هزار و ۱۲۷ واحدی این استان در نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۲۹ نفر حائز شرایط شده‌اند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/82680