کد خبر : 82704
تاریخ : 1403/2/27
گروه خبری : استان‌ها

در سال گذشته؛

۲۱ هزار و ۶۰۶ واقعه ولادت در همدان ثبت شد

بابک بختیاری روز پنجشنبه اظهار کرد: به‌طور متوسط در سال گذشته ماهانه یک‌هزار و ۸۰۱ نوزاد، در هر شبانه‌روز ۵۹ نوزاد و هر ساعت دو نوزاد در استان همدان به دنیا آمدند.

وی ادامه داد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال گذشته برابر با ۱۱۱ است؛ یعنی به‌ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ۱۱۱ پسر به دنیا آمده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان خاطرنشان کرد: ۳۹۵ مورد دوقلوزایی و ۱۶ مورد سه‌قلوزایی در استان طی سال گذشته ثبت شده است.

بختیاری گفت: در این مدت نام‌های «آیهان، امیرعلی، شاهان، علی‌محمد و حسین» در گروه پسران و «ماهلین، رستا، فاطمه، پناه و نورا» در گروه دختران بیشترین فراوانی ثبت اسم در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: ولادت ثبت‌شده در فروردین‌ماه سال گذشته یک‌هزار و ۹۲۷ مورد و در فروردین‌ماه سال جاری تعداد یک‌هزار و ۷۳۵ مورد بوده که حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: آمار ازدواج ثبت‌شده در فروردین‌ماه سال گذشته ۷۵۹ مورد و در فروردین‌ماه سال جاری تعداد ۸۸۵ مورد ثبت شده که ۱۶.۶ درصد افزایش داشته است.

بختیاری افزود: آمار طلاق ثبت‌شده در فروردین‌ماه سال گذشته ۲۶۱ مورد و در فروردین‌ماه سال جاری تعداد ۲۱۰ مورد ثبت شده که ۱۹.۵ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: آمار وفات استان همدان در فروردین‌ماه سال گذشته ۹۸۸ مورد و فروردین‌ماه سال جاری ۹۲۵ مورد ثبت شده که ۶.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: آمار ازدواج ثبت‌شده در سال ۱۴۰۱، ۱۲ هزار و ۴۷۵ مورد و در سال گذشته تعداد ۱۰ هزار و ۷۷۰ مورد بوده که ۱۳.۷ درصد کاهش داشته است.

بختیاری یادآور شد: ۶۸ هزار و ۴۰۲ جلد شناسنامه طی سال ۱۴۰۲ در این اداره صادر شده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/82704