کد خبر : 83027
تاریخ : 1403/3/7
گروه خبری : اقتصادی

اقدامات دولت سیزدهم در کنترل و ساماندهی بازار اجاره و مسکن؛

از عرضه 182 هزار خانه خالی تا پرداخت 453 هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن

با استقرار دولت سیزدهم تکمیل و به‌روز رسانی سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان بستر اصلی تنظیم‎گری حوزه بازار مسکن در دستور کار قرار گرفت.

عرضه 182 هزار خانه خالی به بازار و معرفی 120 هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی با استفاده از اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان، تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در 31 استان‌ و راه‌اندازی گشت مشترک ساماندهی مشاوران املاک و بازرسی از 110 هزار مشاور املاک، از جمله دیگر اقدامات در این حوزه است.

برپایه این گزارش، از دیگر اقدامات انجام شده به منظور کنترل و ساماندهی بازار اجاره و مسکن، ایجاد سامانه «خودنویس» برای انعقاد قراردادهای مسکن به صورت مستقیم و رایگان و انعقاد 365 هزار قرارداد اجاره در این سامانه، پرداخت 453 هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن و ساماندهی و مدیریت سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی قابل ذکر است.

پیگیری تدوین قوانین زیرساختی برای مدیریت بازار مسکن، همکاری در تدوین و تصویب قانون «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها»، همکاری در تدوین «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول»، ارائه «لایحه مالیات بر معاملات مکرر» و همکاری در تدوین «طرح مالیات بر عایدی سرمایه» از دیگر اقدامات انجام شده در یک‌هزار روز فعالیت دولت سیزدهم در این بخش است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/83027