کد خبر : 83156
تاریخ : 1403/3/9
گروه خبری : استان‌ها

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند خبر داد:

افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش مرکز صیانت کوثر نهاوند

سرهنگ علی مختاری اظهار کرد: مرکز صیانت کوثر نهاوند در اسفندماه سال 99 و در راستای برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهبود معتادان متجاهر استان و ایجاد اشتغال برای آنان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز مذکور دارای ظرفیت نگهداری 100 نفر است که برای آماده‌سازی و راه‌اندازی آن هشت میلیارد تومان (چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات سپاه تأمین شده) اختصاص یافته است، ادامه داد: این مرکز در محل پادگان قدس نهاوند در زمینی به مساحت پنج هکتار راه‌اندازی شد و دارای بخش‌های مختلف مهارت‌آموزی، ترک اعتیاد، نقاهتگاه و کلاس‌های آموزشی است.

وی با بیان اینکه مرکز صیانت کوثر دارای ظرفیت پذیرش 100 معتاد متجاهر است که تا 200 نفر نیز قابلیت افزایش دارد و با افتتاح آن تعدادی از معتادان متجاهر موجود در مرکز ماده 16 جنوب استان از شهرهای ملایر، تویسرکان و اسدآباد نگهداری می‌شوند، تأکید کرد: در این مرکز فرآیند درمان به‌منظور توانمندسازی معتادان بهبودیافته به‌صورت دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود تا پس از خروج از این اردوگاه با برخورداری از مهارت بتوانند در مکانی مشغول به فعالیت شوند.

مختاری با اشاره به اینکه ما در این مرکز به دنبال رفع دغدغه مددجویان پس از ترخیص بوده و در این زمینه پیگیر تسهیل اعطای وام اشتغال‌زایی به مددجویان هستیم، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به همدان مقرر شد با نظر مساعد ایشان پرژوه اجرای فاز دوم و افزایش ظرفیت پذیرش و درمان مرکز صیانت آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه نتایج شیوه‌ درمان در مرکز صیانت بسیار مطلوب بوده و میزان رضایتمندی جامعه و خانواده مددجویان از روند درمانی و نتایج حاصله بالا رفته است، گفت: در فاز دوم ظرفیت پذیرش این مرکز به دو برابر یعنی 400 نفر خواهد رسید.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با تأکید بر اینکه یکی از موارد مهمی که موجب تمایز این مرکز نسبت به سایر مراکز ترک اعتیاد شده است دوره درمان 90 روز به همراه ارائه خدمات مهارتی و وام اشتغال به مددجویان است، تصریح کرد: درتلاش هستیم که کارگاه‌های حرفه‌آموزی را در این مرکز افزایش و گسترش داده تا مددجویان با آمادگی بیشتری برای ادامه زندگی و کسب‌وکار به آغوش جامعه و خانواده برگردند.

وی با بیان اینکه کارکنان متخصص در حوزه بهداشتی، درمانی و روان‌شناسی نیز در محل «اردوگاه کرامت کوثر» نهاوند برای ارائه خدمات به معتادان حضور دارند، گفت: خوشبختانه با توجه‌ به ظرفیت این محل برای درمان رایگان بیماران اعتیاد با همکاری سپاه ناحیه نهاوند، منابع استانی و شهرستانی، عملیات اجرایی فاز دوم این مرکز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/83156