کد خبر : 83248
تاریخ : 1403/3/13
گروه خبری : استان‌ها

اتمام حجت تعزیرات حکومتی استان مرکزی با نانوایان متخلف

سعید نورالهی شنبه 12 خردادماه در حاشیه کارگروه آرد و نان استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو سال قبل وقتی که یارانه بخش کشت و صنعت حذف شد و طرح سامان‌دهی آرد و نان اجرایی شد، نگرانی‌هایی داشتیم؛ اما سامانه نانینو و پیاده‌سازی این سامانه نگرانی ما در حوزه نان را مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه معایب سامانه نانینو مرتفع شده است، افزود: سال گذشته از نزدیک به سه هزار پرونده در حوزه نان در استان مرکزی که به آن‌ها رسیدگی کردیم، 20 پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه آرد داشتیم که چهار میلیارد و 100 میلیون تومان جزای نقدی درنظر گرفتیم.

نورالهی تصریح کرد: مانند سال‌های قبل بیشترین تخلفات و بازرسی‌هایی که داریم مرتبط با صنف نانوایان است؛ ازجمله تخلفات، تعطیلی خودسرانه و عدم رعایت نظام صنفی، فروش آرد خارج از نانوایی، کم‌فروشی و عدم رعایت وزن نان است.

وی با تأکید بر اینکه رویه کاری تعزیرات حکومتی در سال جاری جزای نقدی نیست، گفت: امسال قطعاً تعطیلی و نصب بنر تخلف بر سردرب نانوایی‌ها را اجرایی می‌کنیم و اشد مجازات را درنظر می‌گیریم؛ از نانوایان تقاضا داریم که خودشان را با این طرح سازگار کنند و هر تعداد کیسه آرد به آن‌ها داده می‌شود را به نان تبدیل کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه در 99 درصد موارد کاهش سهمیه آرد نانوایان به‌دلیل تخلف آن‌ها است، افزود: سامانه نانینو کاملاً هوشمند است و هیچ فردی دخل و تصرفی در این سامانه ندارد؛ کم شدن سهمیه آرد به‌علت تخلف نانوایان است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/83248