کد خبر : 83273
تاریخ : 1403/3/13
گروه خبری : استان‌ها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان:

9000 نفر در کلاس‌های سوادآموزی کردستان مشغول به تحصیل هستند

گلبهار خسروی امروز یکشنبه (13 خرداد) در کارگروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات سوادآموزی استان اظهار کرد: از مجموع 14 هزار و 449 نفر حجم ابلاغی برنامه سوادآموزی به استان کردستان در سال گذشته، 9 هزار و 229 نفر تحت پوشش قرار گرفته و عملکرد استان 63.38 درصد بوده است.

وی افزود: در دوره سوادآموزی از 5309 نفر تعداد 1949 نفر، در دوره انتقال از 5130 نفر تعداد 5121 نفر و در دوره تحکیم نیز از 4010 نفر تعداد 2150 نفر تحت پوشش قرار گرفته است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان، گزارشی از وضعیت کلاس‌های سوادآموزی استان نیز ارائه کرد و گفت: در مجموع 808 کلاس در استان تشکیل شده است که 9126 نفر سوادآموز شامل 8206 نفر زن و 920 نفر مرد هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

خسروی با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام و کلاس‌گذاری از شهریورماه 1402 آغاز و تا اسفند طول کشید، اضافه کرد: با توجه به شروع فعالیت کلاس‌ها و طول دوره‌های سواد آموزی، کلاس‌های سال 1402 تا شهریور 1403 طول می‌کشد و هم‌اکنون برخی از کلاس‌ها ازجمله دوره تحکیم به مرحله امتحان رسیده است.

وی گزارشی از وضعیت برگزاری امتحانات کلاس‌های سوادآموزی نیز ارائه کرد و گفت: هم‌اکنون 28 کلاس دوره سواد آموزی، 46 کلاس دوره انتقال و 284 کلاس دوره تحکیم در مرحله امتحانات پایانی قرار دارند و 242 حوزه آزمونی در همین راستا تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون 12 شهرستان توسط تیم نظارتی استان مورد بازدید قرار گرفته و چهار شهرستان در دور نخست باقی‌مانده است که ظرف هفته آینده در شهرستان‌های بیجار، کامیاران و مناطق موچش و کرانی مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در زمان حضور در شهرستان‌ها و مناطق، در جلسات گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات شرکت و نتایج بازدید تشریح و وضعیت سوادآموزی مورد بررسی قرار گرفته و بعد از نظارت میدانی، گزارش بازدید حضوری تهیه و تنظیم و جهت اقدام لازم به شهرستان‌ها و مناطق ارسال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با اشاره به سختی کار شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت سوادآموزان گفت: در این شرایط سایر بخش‌ها باید برای پیشبرد امور سوادآموزی کمک کنند.

هاشم ناظمی‌جلال، افزود: ضرورت دارد بازدیدهای حضوری در سطح استان و شهرستان‌ها و مناطق از کلاس‌های سوادآموزی و امتحانات پایانی انجام و فرآیند سوادآموزی در کمال سلامت پیگیری و به سرانجام برسد.

وی، زمان ثبت‌نام را بهترین فرصت برای شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان عنوان کرد و از مدیران مدارس و مجموعه دست‌اندرکاران امر خواست، در راستای شناسایی و معرفی واجدین شرایط با سوادآموزی همکاری لازم را داشته باشند.

در این نشست پیرامون مسائل جاری حوزه سوادآموزی بحث و تبادل نظر و مقرر شد اعضای گروه بهبود کیفیت استان از کلاس‌ها و برگزاری امتحانات پایانی سوادآموزی حضوری بازدید کرده و نظارت‌های لازم صورت گیرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/83273