کد خبر : 83319
تاریخ : 1403/3/16
گروه خبری : اقتصادی

نخستین سامانه نانو حباب در تصفیه‌‌خانه آب ساوه به همت دولت سیزدهم فعال شده‌است

حشمت‌اله عباسی بازدید از تصفیه‌ آب ساوه اظهار کرد: استفاده از سامانه نوین نانو حباب در تصفیه‌ آب ساوه که به همت تلاشگران عرصه آب و فاضلاب کشور و با بهره‌گیری از تخصص دانش بنیان‌ها و همکاری ستاد توسعه فناوری نانو برای نخستین بار در کشور محقق شد، از مهم‌ترین اقدام دولت سیزدهم است که در بهمن ماه سال 1402 به بهره برداری رسید.
وی افزود: به دنبال سیاست‌های کلان دولت مردمی سیزدهم در راستای ارتقاء کیفیت آب آشامیدنی و تامین سلامت جامعه، اجرای طرح پایلوت تزریق نانو حباب ازن برای اولین بار در کشور با هزینه ۲.۵ میلیارد تومان در تصفیه خانه آب شهر ساوه کلید خورد.
وی افزود:عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۴۰۰ آغاز و با تکمیل فرآیند آزمایش، مجوز طرح از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت اخذ و همزمان با دهه فجر در سال گذشته وارد مدار بهره برداری رسمی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: افزایش حلالیت ازن در آب و کاهش هدررفت آن، ارتقاء عملکرد ازن زنی برای حذف طعم و بو در آب شرب از جمله خدماتی است که با راه اندازی این تکنولوژی توانستیم کیفیت آب را در حد استاندارد افزایش دهیم.
عباسی تصریح کرد: با راه اندازی و بهره برداری از این تکنولوژی دو تا سه برابر راندمان کار افزایش و هزینه‌های انرژی را به شدت کاهش یافته است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/83319