کد خبر : 83774
تاریخ : 1403/3/29
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد:

حال خوب صنعت همدان در دولت سیزدهم با احیای 130 کارخانه

احمد شانیان از احیای صنایع راکد و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید خبر داد که یکی از رویکردهای اصلی دولت مردمی و انقلابی بوده و در استان همدان به ثمر نشسته است؛ به‌طوری که از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون شاهد احیا و بازگشت به چرخه تولید 130 کارخانه بوده‌ایم.

شانیان گفت: با توجه به اینکه تعطیلی و راکد بودن واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی اثرات نامطلوبی بر اقتصاد و اشتغال کشور دارد و از سویی سرمایه‌گذاران را برای تداوم فعالیت و سرمایه‌گذاری بی‌رغبت می‌کند، دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود احیای این واحدها را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: نبود زیرساخت‌ها، نداشتن مواد اولیه، نبود سرمایه در گردش و عدم توانایی در پرداخت تسهیلات در سال‌های گذشته از دلایل مهم تعطیلی و رکود برخی از واحدهای تولیدی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان ابراز کرد: با اهتمام ویژه‌ دولت مردمی سیزدهم در استان همدان و برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بازدیدهای میدانی مسئولان و درنتیجه حل مشکلات و مسائل این‌دسته از واحدها، زمینه احیای واحدهای تولیدی راکد و اشتغال به‌طور میانگین برای بیش از دو هزار نفر ایجاد شده است.

شانیان اذعان کرد: احیای واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی در سطح استان همدان و در دولت سیزدهم نشان می‌دهد که عزم مسئولان و متولیان امر درخصوص مسئله تولید و کمک به احیای واحدهای راکد جدی است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/83774