کد خبر : 83886
تاریخ : 1403/3/31
گروه خبری : سلامت

طلب 800 میلیارد تومانی علوم‌ پزشکی همدان از بیمه‌ها

محمدمهدی مجذوبی ظهر روز پنجشنبه در نشست با رئیس بیمارستان بعثت و کادر جراحی اظهار کرد: طی سه سال خدمت دولت سیزدهم تلاش مجموعه دانشگاه تسریع در پرداخت مطالبات کادر درمان و کارکنان بوده و با وجود تمام محدودیت‌ها و کمبودهایی که داشتیم، تمرکز خود را در این زمینه منعطف کردیم.

وی بیان کرد: در این راستا خوشبختانه موفق شدیم رتبه ششم کشور در پرداخت حقوق و مزایا را کسب کنیم، اما در تلاش هستیم وضعیت را از این نیز بهتر کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به‌دلیل کمبود پزشک و کادر درمان در این مشاغل فرسودگی شغلی وجود دارد، افزود: کمبود نیروی پرستاری معضلی مزمن است که سال‌ها وجود داشته و سبب شده سیستم درمانی کشور دچار مشکلات زیادی شود.

وی با بیان اینکه دوران کرونا کمبود نیروی پرستاری نمود بیشتری یافت و این کمبود سبب شد پرستاران رو به فرسودگی و خستگی بروند، بیان کرد: متأسفانه ضریب پرستار به تخت در بیمارستان بعثت کم است که با پیگیری‌ها درصدد جذب نیروی پرستار و کادر درمانی برای این بیمارستان در آینده نزدیک هستیم.

مجذوبی با بیان اینکه پزشک موظف است شرایط را با زبانی ساده برای خانواده بیمار توضیح دهد، گفت: با این کار فشار و نگرانی خانواده بیمار کاهش پیدا می‌کند که این امر تنها با حوصله پزشک ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاهدات حاکی از آن است که بیشترین و کمترین رضایتمندی بیماران در بخش اورژانس و رادیولوژی رقم می‌خورد، تصریح کرد: در اکثر بیمارستان‌ها به‌دلیل آنکه بخش اورژانس و درمانگاه با دیگر ترکیب شده‌اند، شاهد شلوغی در اکثر ساعات هستیم که این امر سبب کلافگی و نارضایتی بیماران و همراهان آن‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خوشبختانه با تلاش مجاهدانه و شبانه‌روزی خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی همدان موفق شدیم در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، غذا و دارو اقدامات خوب و ماندگار انجام و ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه میزان مراجعه کودکان به بیمارستان از زمان افتتاح و بهره‌برداری بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان اکباتان تقریباً سه برابر شده است، عنوان کرد: در بخش اورژانس بیمارستان‌ها درنظر داریم اقداماتی انجام دهیم که رضایت بیماران افزایش یافته و شاهد کاهش سردرگمی و نارضایتی مردم شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کمبود آموزش کاربردی در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: در بخش اورژانس لازم است که آموزش‌های کاربردی، اخلاق پزشکی، نحوه برخورد با بیماران و همراهان آن‌ها و غیره به دانشجویان داده شود.

وی با بیان اینکه همواره در طول سه سال فعالیت خود با محدودیت مالی مواجه بودیم اما این مهم مانع از کار و تلاش مجاهدت شبانه‌روزی خانواده دانشگاه علوم پزشکی همدان نشد، گفت: برخی قوانین قبلی انگیزه اساتید را به‌شدت کاهش داده بود.

مجذوبی با بیان اینکه نزدیک به 800 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم که پرداخت نمی‌شود، بیان کرد: در طول سه سال خدمت در دولت سیزدهم با وجود تمام محدودیت‌ها و کمبودهایی موجود، تمرکز خود را بر پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و کادر درمان منعطف کردیم و در این راستا هم موفق شدیم که رتبه 6 کشور در پرداخت حقوق و مزایا را کسب کنیم، اما در تلاش هستیم وضعیت را از این نیز بهتر کنیم.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/83886