کد خبر : 84015
تاریخ : 1403/4/4
گروه خبری : گردشگری

برگزاری جشنواره ثبت جهانی جنگل ابر شاهرود

مرتضی نظری روز دوشنبه چهارم تیرماه 1403 از برگزاری دومین جشنواره ثبت جهانی جنگل ابر شاهرود خبر داد و اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد ثبت جنگل ابر شاهرود در فهرست جهانی یونسکو و پاسداشت این دستاورد بین‌المللی، دومین جشنواره ثبت جهانی جنگل ابر با شعار ثبت جنگل ابر، نگین جنگل‌های هیرکانی، برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان شاهرود افزود: اجرای تورهای طبیعت‌گردی، اجرای موسیقی محلی، عرضه محصولات سنتی، خوراکی و سوغات و غیره از برنامه‌های این جشنواره بود.

نظری گفت: این جشنواره‌ سه‌شنبه پنجم تیرماه 1403 ساعت 9 صبح در خیابان چمن روستای هدف گردشگری ابر با مشارکت اقامتگاه‌های بوم‌گردی این روستا برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری منطقه، جذب گردشگر و ایجاد رونق اقتصادی و فرهنگ‌سازی برای حفظ این میراث طبیعی با ارزش بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان شاهرود تصریح کرد: در سال 1402 برای نخستین‌بار به‌مناسبت سالگرد ثبت جنگل ابر شاهرود در فهرست جهانی یونسکو، جشنواره ثبت جهانی جنگل ابر با استقبال هزاران نفر از گردشگران و علاقه‌مندان و با حضور مسئولین شهرستان شاهرود و استان سمنان در روستای هدف گردشگری ابر برگزار شد.

منطقه ابر در 40 کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود استان سمنان قرار دارد، این منطقه که به‌‎نام جنگل‌های ابر معروف است، ارتفاعات آن به شکل چمنزار بوده و مراتع آن دارای درخت است و در پایین‌دست آن نیز جنگل با گونه‌های متنوع دیده می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84015