کد خبر : 84250
تاریخ : 1403/4/11
گروه خبری : استان‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان خبر داد:

پیش‌بینی تولید بیش از 19 هزار تُن گردو در تویسرکان

سجاد محمداصغری با بیان اینکه شهرستان تویسرکان بیشترین سهم از تولید گردوی استان را دارد، گفت: طعم و کیفیت بی‌نظیر گردوی تویسرکان سبب شده تا این شهرستان از سوی سازمان مالکیت معنوی جهانی به‌عنوان شهر جهانی گردو ثبت شود.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت امسال غلات این شهرستان 26 هزار و 100 هکتار بوده که از این میزان سطح حدود 6 هزار و 100 هکتار آن به کشت گندم و 20 هزار هکتار آن به کشت جو اختصاص دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه براساس پیش‌بینی در سال‌ جاری بیش از 40 هزار تُن غلات جو و گندم از سطح مزارع این شهرستان قابل برداشت خواهد بود، خاطرنشان کرد: درحال حاضر خرید تضمینی غلات جو و گندم در شهرستان تویسرکان آغاز شده که در این رابطه چهار مرکز به خرید تضمینی گندم و یک مرکز به خرید تضمینی جو اختصاص داده شده است.

محمداصغری با اشاره به پیش‌بینی تولید 22 هزار تُن گندم و 20 هزار تُن جو در سال جاری، تصریح کرد: به نسبت سال گذشته میزان تولید و سطح زیر کشت غلات این شهرستان افزایش داشته است.

وی در ادامه از پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از 35 هزار تُن غلات توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خبر داد و یادآور شد: درحال حاضر کشاورزان گندم‌کار و دهقان این شهرستان درحال برداشت گندم و جو از سطح مزارع و تحویل آن به مراکز خرید تضمینی تعیین‌شده هستند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84250