کد خبر : 84435
تاریخ : 1403/4/16
گروه خبری : جامعه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اعلام کرد:

تاوان سنگین برای حمل سوخت قاچاق در همدان

مرضیه یونسی روز شنبه ابراز کرد: شعبه سوم بدوی و ویژه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز همدان به پرونده حمل 12 هزار و 300 لیتر نفت گاز قاچاق به ارزش دو میلیارد و 915 میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار کرد: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز دانست و علاوه‌بر ضبط تانکر سوخت و نفت گاز قاچاق، متخلف را به پرداخت پنج میلیارد و 830 میلیون ریال جریمه معادل دو برابر ارزش کالا محکوم کرد.

یونسی گفت: همچنین شعبه به‌دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق، متخلف را معادل ارزش کالا به پرداخت دو میلیارد و 915 میلیون ریال جریمه و درمجموع به پرداخت بیش از هشت میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خاطرنشان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از خودروهای عبوری در محور همدان به قهاوند، از یک کامیون باری سوخت قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

* توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی سزای گران‌فروشی دارو

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان رزن نیز گفت: یک واحد صنفی داروخانه در شهرستان رزن به‌دلیل گران‌فروشی دارو دو میلیارد و 850 میلیون ریال جریمه شد.

علیرضا حسین‌زاده افزود: پرونده گران‌فروشی دارو در یک داروخانه به ارزش 285 میلیون ریال در شعبه اول بدوی اداره تعزیرات حکومتی شهرستان رزن رسیدگی شد.

وی ادامه داد: شعبه به‌دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، با نظر کمیسیون ماده 11 دانشگاه علوم پزشکی اتهام انتسابی را محرز دانست و متخلف را علاوه‌بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی، به پرداخت دو میلیارد و 850 میلیون ریال جزای نقدی معادل 10 برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

حسین‌زاده گفت: با گزارش بازرسان دانشگاه علوم پزشکی همدان پیرامون گران‌فروشی دارو در یک داروخانه، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

* قاچاق نافرجام دستگاه گنج‌یاب در ملایر

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان ملایر از محکومیت 149 میلیون ریالی برای خرید و نگهداری دستگاه گنج‌یاب قاچاق خبر داد.

سعید کریمی گفت: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام خرید و نگهداری کالای قاچاق را محرز دانست و علاوه‌بر ضبط کالای کشف‌شده، متخلف را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ملایر در بازرسی از یک منزل مسکونی، دستگاه گنج‌یاب قاچاق را کشف کردند و پرونده تخلف آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84435