کد خبر : 84565
تاریخ : 1403/4/19
گروه خبری : کاردانش

واکسن نانویی ضد ساربکوویروس‌ها به مرحله کارآزمایی بالینی رسید

این مطالعه برای ارزیابی ایمنی OVX 033 در سه سطح دوز (100 میکروگرم، 250 میکروگرم و 500 میکروگرم) طراحی شده است. تا به امروز، هیچ نگرانی یا سیگنال مشکل‌ساز از نظر ایمنی در هر کدام از این دوزها مشاهده نشده است. این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تک مرکزی، تصادفی، کنترل شده با دارونما در مرکز تحقیقات بالینی در واکسینولوژی کوکین پاستور (CIC) در بیمارستان کوکین در پاریس (AP-HP، Inserm) انجام می‌شود.

نیکولا دروث از مدیران این شرکت می‌گوید: « ساربکوویروس‌ها تهدیدی بوده که در دوره کرونا اهمیت کنترل آن‌ها بیشتر نمایان شد. این ویروس همچنان عواقب طولانی مدت برای سلامت جهانی دارد. با تکمیل ثبت نام برای آزمایش فاز 1 با OVX 033، ما یک قدم مهم در جهت کنترل این ویروس‌ها بر می‌داریم. داده‌های جمع‌آوری شده از آزمایش فاز 1 با OVX 033 برای توسعه بیشتر آن به عنوان یک اقدام محافظتی مؤثر و ایمن در برابر سویه‌های مختلف ساربکوویروس‌ها بسیار مهم خواهد بود. ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن داده‌ها در اواخر سال جاری هستیم و از همه داوطلبان شرکت‌کننده در این مطالعه تشکر می‌کنیم. »

این واکسن حاوی نوعی نانوذرات خودآرا بوده که یک آنتی‌ژن ویژه را در خود نگه می‌دارد. این آنتی‌ژن امکان ایجاد پاسخ ایمنی گسترده را در بدن دارد.

اوسیواکس یک شرکت بیو دارویی در مرحله بالینی است که از فناوری پلت فرم نانوذرات،oligoDOMTM، برای توسعه واکسن استفاده می‌کند.

این شرکت که در فرانسه مستقر است، پیش از این کارآزمایی بالینی روی واکسن آنفولانزای حاوی نانوذرات موسوم به OVX-836 را انجام داده بود و مراحل اولیه فاز دوم کارآزمایی روی این واکسن را نیز آغاز کرده است که قرار است روی 300 داوطلب این کار انجام شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84565