کد خبر : 84577
تاریخ : 1403/4/19
گروه خبری : سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

پرداخت هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون توسط بیمه سلامت

فریبرز نیاستی اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت به بیماران مبتلا به دیابت وابسته و غیر وابسته به انسولین در دیابت نوع یک و دو متعهد است و از محل صندوق صعب‌العلاج برای تأمین دستگاه گلوکومتر تا 400 هزار تومان، هر پنج‌سال یکبار هزینه‌ها را پوشش دهد.

وی گفت: همچنین بیمار برای نوار اندازه‌گیری قند خون و سوزن می‌تواند از دو روش این خدمات را دریافت کند. اگر بیمار از مراکز تجهیزات پزشکی و داروخانه خدمت را دریافت کند، باید مدارک خود را به اداره کل بیمه سلامت استان ارائه بدهد که از طریق خسارت متفرقه هزینه را دریافت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: همچنین این امکان از طریق داروخانه‌ها نیز فراهم شده است که فرد با ارائه گواهی پزشک از سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک استفاده کرده و نوار چک قند خون و سوزن (لانست) را دریافت کند.

وی تصریح کرد: برای کودکان کمتر از 12 سال مبتلا به دیابت که نیازمند پایش مداوم قند خون هستند نیز هزینه دستگاه سنسور قند خون با ارائه مدارک و مستندات با سقف معینی قابل پرداخت است.

نیاستی تأکید کرد: هزینه نوار چک قند خون به میزان 100 عدد در ماه تا سقف 140 هزار تومان پرداخت می‌شود؛ همچنین هزینه سوزن تا 100 عدد در ماه تا سقف معینی در سال قابل پرداخت است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84577