کد خبر : 84591
تاریخ : 1403/4/19
گروه خبری : استان‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان:

2 شهرک صنعتی جدید در آینده نزدیک وارد فرایند اجرایی می‌شوند

مصطفی حقیقی از آغاز فرایند اجرایی دو شهرک صنعتی جدید در آینده نزدیک در این استان خبر داد و اظهار کرد: این دو شهرک صنعتی جدید در قالب نواحی صنعتی در شهرستان همدان به مساحت 300 هکتار برای یک‌هزار و 200 نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه درحال حاضر شهرک‌های صنعتی سطح استان برای 25 تا 30 هزار نفر اشتغال واقعی ایجاد کرده‌اند، افزود: برخی از واحدهای مستقر در سطح شهرک‌های صنعتی استان بزرگ هستند و برای بیش از 150 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

حقیقی با اشاره به وجود 34 شهرک صنعتی، ناحیه و منطقه ویژه مصوب در استان همدان، بیان کرد: استان همدان قبل از دولت سیزدهم دارای 32 شهرک صنعتی مصوب بود که در دولت شهید رئیسی با پیگیری‌های لازم، دو پهنه جدید به مساحت 300 هکتار به پهنه‌ شهرک‌های صنعتی مصوب استان اضافه شد.

حقیقی مجموع مساحت کل شهرک‌های صنعتی سطح استان همدان را با احتساب این دو پهنه جدید افزون‌بر سه هزار و 300 هکتار برشمرد و تصریح کرد: درحال حاضر از مجموع تعداد 34 شهرک صنعتی مصوب سطح استان همدان، تعداد 30 شهرک عملیاتی بوده و کار واگذاری آن‌ها درحال انجام است.

وی با بیان اینکه برای شهرک دهفول و نهاوند 2 نیز از سنوات گذشته درگیر مکان‌یابی هستیم، خاطرنشان کرد: کار تملک زمین و کارگروه زیربنایی دو شهرک جدید نیز در دولت سیزدهم مصوب شده که در هفته جاری شورای برنامه‌ریزی هم آن را مصوب خواهد کرد و وارد فرایند اجرایی می‌شوند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84591