کد خبر : 84594
تاریخ : 1403/4/19
گروه خبری : فرهنگی

بیش از 35000 نفر از باغ‌موزه دفاع مقدس همدان دیدن کردند

خسرو زند روز سه‌شنبه با بیان اینکه بیش از 35 هزار نفر از باغ‌موزه دفاع مقدس همدان دیدن کردند، ابراز کرد: این بازدیدکنندگان شامل 17 هزار و 920 دانش‌آموز، هشت هزار و 525 نفر در قالب طرح اردوی راهیان نور و 9 هزار و 125 نفر از اقشار مختلف مردم بودند.

وی اظهار کرد: در این بازدیدها توسط راویان دوران هشت سال دفاع مقدس نسبت به معرفی و توضیح بخش‌های مختلف اقدام شد.

وی با بیان اینکه بازدید دانش‌آموزان از این مرکز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شد، ادامه داد: دانش‌آموزان استان واحد آمادگی دفاعی را در این باغ‌موزه می‌گذرانند و مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیز آموزش داده می‌شود.

احداث مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس استان همدان در سال 76 توسط سردار سرلشگر حاج‌حسین همدانی آغاز شد و برای احیا، ساخت و تکمیل این مجموعه سردار شهید علیرضا شمسی‌پور و شهیدهمتی تلاش‌های زیادی کردند که این مرکز فرهنگی و باغ‌موزه ثمره تلاش‌ها و مجاهدت‌های مخلصانه این سه شهید والامقام است.

مدیر اجرایی باغ موزه دفاع مقدس استان همدان افزود: باغ‌موزه همدان در سال 89 در 6 فاز طراحی شد که چهار فاز آن به بهره‌برداری رسیده و ساخت دو فاز باقی مانده است.

زند افزود: با تلاش‌هایی که توسط استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته، در سال گذشته از سفر رئیس‌جمهور به استان همدان اختصاص 150 میلیارد ریال به باغ‌موزه مصوب شد که تاکنون مبلغ 50 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: ساخت دو فاز باقی‌مانده و نیز مرمت و بازسازی این فضای فرهنگی نیازمند چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است.

مدیر اجرایی باغ‌موزه دفاع مقدس استان همدان گفت: باغ‌موزه امروز زبان گویای دوران و سال‌های دفاع مقدس و یادگاری از دوران تجاوز دشمن به خاک ایران است که این تجاوز با سلحشوری و رشادت بهترین فرزندان این آب و خاک ناکام ماند.

زند اظهار کرد: باغ‌موزه میراثی ماندگار است که با بهره‌گیری از بهترین و آخرین فناوری‌های روز بهترین فضا را برای معرفی فرهنگ پایداری به نسل امروز مهیا کرده است تا میراث گران‌سنگ دفاع مقدس را بازسازی و نگهداری کنند و همان حال‌وهوا و روحیات جهادی را به جوانانی که فضای جنگ و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، منتقل کند.

استان همدان در جریان هشت سال جنگ تحمیلی نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از 18 هزار جانباز و یک‌هزار و 100 آزاده تقدیم انقلاب کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84594