کد خبر : 84596
تاریخ : 1403/4/19
گروه خبری : استان‌ها

شکایت اورژانس همدان از 2 مزاحم تلفنی

فرشاد عبدالملکی روز سه‌شنبه اظهار کرد: مزاحمان تلفنی در تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی 115 اقدام به ارائه اطلاعات کذب از بروز تصادف رانندگی و دیگر موضوعات می‌کردند که با حضور تیم‌های اورژانس در محل، کذب بودن خبر محرز می‌شد.

وی اضافه کرد: تماس‌های مکرر و مشغول کردن تلفن‌های 115، فوت کردن در گوشی تلفن، بیان حرف‌های نامربوط و درنهایت گزارش‌ها و ارائه آدرس‌های غلط درباره بروز حوادث از اقدامات نادرست این دو مزاحم تلفنی بود که هریک بیش از 200 بار با 115 تماس برقرار کردند.

روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان همدان بیان کرد: درصد زیادی از مزاحمان تلفنی 115 را نوجوانان 12 تا 18 سال تشکیل می‌دهند که با بهره‌گیری از تلفن همراه برای مرکز اورژانس مزاحمت ایجاد می‌کنند.

عبدالملکی تأکید کرد: بهترین راهکار و بازدارنده‌ترین روش برای کاهش مزاحمت‌های تلفنی صدور احکام جایگزین برای متخلفان است؛ برای نمونه در یکی از استان‌ها قاضی مزاحم تلفنی را به سه ماه کار خدماتی در مرکز درمانی محکوم کرده است.

وی گفت: مسدود کردن خط تلفن همراه فرد مزاحم تأثیر چندانی ندارد، چراکه این افراد چندین سیم‌کارت و خط تلفن دارند و سوزاندن یکی از خطوط، اثر بازدارنده چندانی ندارند.

روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان همدان یادآوری کرد: سال گذشته 294 هزار و 118 تماس با این مرکز برقرار شده که 27 هزار و 227 مورد مزاحمت تلفن بوده است.

عبدالملکی افزود: سه ماه نخست امسال هم 75 هزار و 465 مورد تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی 115 برقرار شده که 6 هزار و 419 مورد از تماس‌ها مزاحمت بوده است.

روزانه به‌طور میانگین یک‌هزار و 300 تماس تلفنی با مرکز اورژانس همدان برقرار می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84596