کد خبر : 84637
تاریخ : 1403/4/20
گروه خبری : استان‌ها

مدیر جهاد کشاورزی کبودراهنگ عنوان کرد:

خرید بیش از 15 هزار تُن جو در کبودراهنگ

علی سرخوش با بیان اینکه طی سال جاری سطح زیر کشت جو در اراضی زراعی شهرستان کبودراهنگ بیش از 20 هزار هکتار است، اظهار کرد: از این میزان بالغ‌بر هفت هزار هکتار جو آبی و حدود 13 هزار هکتار جو دیم است‌.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از 85 درصد محصول در مزارع شهرستان برداشت شده است، افزود: عملیات برداشت تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ یادآور شد: طی سال جاری در راستای حمایت از تولید داخل و جلوگیری از اُفت قیمت توسط واسطه‌ها، قیمت خرید تضمینی جو به مبلغ 10 هزار تومان به‌ازای هر کیلو تعیین و اعلام شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با اعلام قیمت تضمینی خرید جو و شروع به فعالیت اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان در این زمینه، سیلوی 50 هزار تُنی شهیدمفتح کوریجان برای این امر درنظر گرفته شده است.

سرخوش با تأکید بر اینکه مقادیر زیادی از جو تولیدی برای مصرف دامداری توسط خود کشاورزان ذخیره‌سازی می‌شود، گفت: مقادیری هم توسط واسطه‌ها برای ارسال به واحدهای تولیدی خارج از استان خریداری شده است.

وی در پایان عنوان کرد: تاکنون بیش از 15 هزار تُن جو از کشاورزان کبودراهنگ توسط اتحادیه شهرستان و مرکز خرید چایان خریداری شده؛ به‌نحوی که روند خرید این محصول تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84637