کد خبر : 84641
تاریخ : 1403/4/20
گروه خبری : اقتصادی

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان:

55 درصد از مؤدیان استان همدان از پرداخت مالیات معاف شدند

وجیه‌الله ذکوری روز سه‌شنبه ابراز کرد: سال گذشته عین اظهارنامه ارسالی توسط 103 هزار مؤدی مالیاتی استان را قبول کردیم که 55 درصد این افراد معادل 57 هزار نفر از پرداخت مالیات به‌طور کامل معاف شدند.

این مقام مسئول یادآور شد: 95 درصد از درآمدهای استان همدان از طریق دریافت مالیات تأمین و برای عمران و آبادانی استان و کشور به خزانه دولت واریز می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان تأکید کرد: تنها 3.5 درصد از مؤدیان استان همدان بیش از 20 میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

وی اظهار کرد: سهمیه مالیاتی استان همدان در سال گذشته 34 هزار و 910 میلیارد بود که 100 درصد این رقم تحقق پیدا کرد.

ذکوری عنوان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل استان همدان براساس قوانین، مقررات و ضوابط مالیات را وصول می‌کنند و درآمدهای دریافتی صرف آبادانی و توسعه استان و کشور می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پنج هزار و 370 میلیارد ریال سال گذشته از محل عوارض قانون مالیات بر ارزش‌افزوده از مؤدیان استان همدان وصول شد که این درآمد به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به تناسب جمعیت شهر یا روستا واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اینکه مالیات وصولی از محل ارزش‌افزوده تا پانزدهم ماه بعد به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز می‌شود، تأکید کرد: انتظار داریم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پروژه‌هایی که از محل این عوارض می‌سازند را به مردم اعلام کنند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه 100 درصد مالیات وصول‌شده در استان همدان به خزانه دولت واریز شده است، برای دریافت مالیات هیچ‌گونه فشاری به طبقه خُرد جامعه وارد نکردیم.

ذکوری خاطرنشان کرد: سال گذشته 131 هزار مؤدی مالیاتی استان همدان فرم تبصره ماده 100 و اظهارنامه عادی را ارسال کرده‌اند که از این تعداد 103 هزار تبصره ماده 100 و 27 هزار و 700 نفر اظهارنامه عادی بوده است.

وی ادامه داد: آنچه از مالیات وصول شده، مربوط به مؤدیان بخش اقتصادی با درآمد بالا بوده و نشان می‌دهد به کسبه خُرد فشاری وارد نشده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84641