کد خبر : 84669
تاریخ : 1403/4/21
گروه خبری : جامعه

رئیس کل دادگستری کردستان:

بیشترین جرایم پرونده‌های کیفری در کردستان مربوط به توهین و تهدید است

حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای پیشگیری از جرم استان در سال جاری بر ضرورت ابلاغ وظایف دستگاههای اجرایی در حوزه پیشگیری از خشونت و اجرایی کردن این وظایف تاکید کرد.

وی افزود: مسایل اقتصادی ریشه بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی و اختلافات فردی منشأ تشکیل خیلی از پرونده‌ها در دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری کردستان بر ضرورت فرهنگ سازی توسط آموزش و پرورش در مدارس و اماکن آموزشی در حوزه کنترل خشم تاکید و اضافه کرد: صداوسیما و رسانه‌ها باید با تولید برنامه‌های متنوع در حوزه پیشگیری و آموزشی در این خصوص برای کاهش میزان جرایم کمک کنند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای استان باید فعال باشد و اراذل و اوباش سابقه‌دار تحت نظارت جدی دستگاههای مسئول باشند.

وی بر ضرورت ایجاد مجتمع شوق زندگی در استان تاکید کرد و گفت: این مجتمع در راستای مدیریت آسیب‌های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر شامل کودکان کار، کودکان خیابانی، خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست با هماهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دادستانی و ادارات بهزیستی و کمیته امداد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری را ایفا خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری کردستان گریزی به آمار مراجعه افراد به پزشکی قانونی در سال گذشته زد و افزود: در خصوص نزاع تعداد 11 هزار و 915 مورد، همسر آزاری هزار و 335 مورد و کودک آزاری 23 مورد به پزشکی قانونی استان مراجعه شد که امیدواریم این آمار در سال جاری با اتخاذ تدابیر موثر کاهش باید.

حجت الاسلام حسینی، دستگاههای مختلف استان را مکلف کرد در زمینه برنامه جامع پیشگیری از خشونت و ترسیم وضعیت آماری در این خصوص اقدامات انجام گرفته خود را به دبیرخانه شورای پیشگیری از جرم استان منعکس و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم داگستری استان نیز بر اجرای وظایف قانونی دستگاهها نظارت موثر و مستمر داشته و با هرگونه کم کاری یا عدم انجام وظایف قانونی توسط دستگاههای مربوطه نیز در اجرای دستورالعمل مقابله با ترک فعل مدیران اقدام قانونی صورت گیرد.

در این جلسه اعضا مربوطه نقطه نظرات، دیدگاهها و پیشنهادات خود در خصوص راهکارهای پیشگیری از خشونت در جامعه را بیان کردند و مصوباتی به تصویب رئیس شورای پیشگیری از جرم استان رسید.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84669