کد خبر : 84699
تاریخ : 1403/4/21
گروه خبری : سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

400 تخت بیمارستانی به ظرفیت درمان همدان افزوده شد

تولید دارو در همدان با برند «ابن‌ سینا»

محمدمهدی مجذوبی روز پنجشنبه در نشست معاونان غذا و داروی کلان منطقه آمایشی سه کشور در همدان با بیان اینکه 400 تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم به ظرفیت درمان این استان افزوده شد، بیان کرد: این تعداد تخت بیمارستانی با بهره‌برداری از بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان و تکمیل ساختمان بیمارستان فاطمیه به ظرفیت درمان استان اضافه شد که گامی بلند در توسعه زیرساخت‌های حوزه درمان غرب کشور به‌شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی درمانگاه دندان‌پزشکی بیمارستان کودکان اکباتان و «ال‌دی‌آر» بیمارستان اکباتان شهر همدان در دستور کار است تا خدمت به کودکان منطقه غرب کشور در این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کامل‌تر و به‌روزتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از پیگیری و فراهم کردن زیرساخت‌های تولید دارو در دانشگاه علوم پزشکی همدان با برند ابن‌ سینا و ظرفیت پارک علم و فناوری حوزه سلامت خبر داد.

مجذوبی با اشاره به راه‌اندازی پارک علم و فناوری حوزه سلامت به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، گفت: همدان بعد از دانشگاه مشهد دومین دانشگاه علوم پزشکی کشور است که موفق به دریافت مجوز تأسیس پژوهشگاه شده است.

وی بیان کرد: به دنبال دریافت مجوز راه‌اندازی معاونت بین‌الملل در ساختار دانشگاه علوم پزشکی همدان، مجوز تأسیس خوابگاه برای دانشجویان بین‌الملل نیز دریافت شد که در این راستا ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های حوزه بین‌الملل جهش و توسعه مطلوبی داشته و در این راستا تقویت حوزه گردشگری سلامت در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: افتتاح موزه تاریخ پزشکی حوزه سلامت از دیگر دستاوردهای دانشگاه در سه سال گذشته است؛ همچنین دانشگاه در حوزه فرهنگی و دانشجویی نیز دستاوردهای برجسته‌ای داشته که می‌توان میزبانی جشنواره بین‌المللی سیمرغ را مثال زد.

مجذوبی به توسعه آموزشی و راه‌اندازی 11 رشته‌‌مقطع جدید در این مجموعه اشاره کرد و گفت: همچنین خانه مدیران و کانون ارزیابی مدیران جهت تقویت توانمندی‌ها و ارزیابی مدیران در منطقه غرب کشور راه‌اندازی شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: یک‌هزار تخت خوابگاهی در این دوره به ظرفیت‌های رفاهی دانشجویی افزوده شد که علوم پزشکی همدان موفق به کسب رتبه نخست رفاهیئت دانشجویی در کشور شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: اعطای مجوز داروخانه تابع هیچ ضابطه‌ای نیست؛ بنابراین باید فرایندی تعریف شود تا روند اعطای مجوزها ساختاریافته و هدفمند شود.

مجذوبی همچنین توزیع و دسترسی به قرص برنج را از دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه مدیریت دارو دانست و گفت: باید برای دسترسی کشاورزان به این قرص نیز سازوکار تعریف شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84699