کد خبر : 84717
تاریخ : 1403/4/23
گروه خبری : اقتصادی

18 هزار و 800 مؤدی در ایلام از پرداخت مالیات معاف شدند

عزیرالله عباسپور اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور و اداره کل استان ایلام بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط مالیات را وصول می‌کنند و درآمدهای دریافتی صرف آبادانی و توسعه استان و کشور می‌شود.

وی افزود: طی سال گذشته 98 درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی این اداره کل در استان زیر 200 میلیون ریال و کمتر از یک درصد اظهارنامه‌های مالیاتی نیز بالای 300 میلیون ریال بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام یادآور شد: کمتر از هفت درصد درآمدهای استان از محل درآمد مشاغل تأمین شده است.

عباسپور با تأکید بر استفاده حداکثری مؤدیان مالیاتی از مزایای تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال 1402 کمتر از 180 میلیارد ریال باشد و فرم مالیات مقطوع برای آن‌ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، می‌توانند از مزایای این تبصره استفاده کنند.

وی اضافه کرد: این تبصره به صاحبان مشاغلی که در سال 1402 حداکثر تا 150 برابر سقف معافیت مالیاتی (180 میلیارد ریال) فروش کالا یا ارائه خدمات داشته و هیچ‌گونه فعالیت خارج از شمول این قانون نداشته باشند، اجازه می‌دهد تا از ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات به صورت علی‌الحساب معاف شوند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل 15 مردادماه است، گفت: این مدت با توجه به اختیارات دریافت شده از مراجع قانونی ذی‌ربط، تعیین شده است.

عباسپور تأکید کرد: فرم‌های موضوع تعیین مالیات مقطوع و اظهارنامه‌های تعاملی پیش فرض گروه‌های دوم و سوم صاحبان مشاغل برای عملکرد سال 1402 از ابتدای تیرماه سال جاری به تدریج در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir بارگذاری شده است.

استان ایلام با 617 هزار نفر جمعیت دارای 12 شهرستان است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84717