کد خبر : 84806
تاریخ : 1403/4/27
گروه خبری : اقتصادی

توسعه کردستان با مدیریت صحیح اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

اکبر محمدی روز چهارشنبه در جلسه مدیریت هزینه‌کرد مانده مصرف‌نشده اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان در سال 1402 اظهار کرد: پایان شهریور ماه آخرین مهلت قانونی برای هزینه‌کرد اعتبارات است و دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام لازم را در برنامه‌ریزی جهت اتمام و یا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام لحاظ نمایند.

وی، با اشاره به اهمیت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در توسعه و پیشرفت استان، بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها برای حسن استفاده از اعتبارات تخصیص یافته تأکید کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تنها منبع مهم برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی در استان است، گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به جذب و هزینه کرد به موقع این اعتبارات اقدام نموده و در صورت عدم عملکرد مناسب، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های این سازمان در سالجاری برشمرد و افزود: مدیریت صحیح اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در هزینه کرد و برنامه ریزی مدون برای این اعتبارات جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام می‌تواند روند توسعه استان را شتاب بخشد که در همین راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با ارائه راهکارهای قانونی، صرفه جویی و مدیریت منابع و مصارف زمینه لازم برای تحقق این هدف از پیش تعیین شده را فراهم آورند.

محمدی در پایان تاکید کرد: قطعاً با تلاش و همت مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 1402 به صورت کامل جذب و به بهترین نحو ممکن در راستای توسعه و پیشرفت استان هزینه شود.

گفتنی است؛ در این جلسه هریک از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح استان گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی خود در زمینه جذب و هزینه‌کرد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 1402 ارائه دادند و مشکلات و موانع موجود در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84806