کد خبر : 84898
تاریخ : 1403/4/30
گروه خبری : شهر

زیباترین لوکیشن‌های عکاسی در جهان

زیباترین لوکیشن‌های عکاسی در جهان

مکان‌ها و مناظر خیره‌کننده بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که الهام‌بخش عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی است و هجوم افراد به این مکان‌ها شکل خاصی از گردشگری را ترویج کرده است. با رفتن به این مکان‌ها و به همراه داشتن تجهیزات مناسب می‌توان صحنه‌های هنری بی‌نظیری را خلق کرد. در ادامه چندین منظره برتر برای عکاسی از ماچوپیچوی معروف در پرو تا سواحل آمالفی ایتالیا معرفی می‌شود.

*ساحل آمالفی، ایتالیا

ایتالیا یکی از مکان‌های با پتانسیل بالا در جهان برای عکاسی است و سایت میراث جهانی یونسکو در ساحل آمالفی نمونه بارز زیبایی محض این پتانسیل‌ها است. آمالفی که به‌عنوان یکی از زیباترین سواحل در جهان شناخته می‌شود، در شبه‌جزیره سورنتین در جنوب ایتالیا، در امتداد دریای درخشان تیرنین قرار دارد.

این منطقه از 13 روستای پرجنب‌وجوش ساخته‌شدهکنار صخره‌ها تشکیل شده است و به سواحل شگفت‌انگیز، جاده‌های شیب‌دار و پرپیچ‌وخم، تاکستان‌های پلکانی و باغستان‌های لیموی معطر شهرت دارد. هر روستای ساحل آمالفی منحصربه‌فرد است، به‌طوری‌که با هویت و ظاهر خاص آن را به یک بهشت برای عکاسی در هر زمان از روز تبدیل می‌کند. بعضی از معروف‌ترین شهرهای ساحلی آمالفی پوزیتانو، راولو و آمالفی هستند که می‌توان در خیابان‌ها و کوچه‌های آن‌ها پرسه زد یا در یک تور قایق‌رانی شرکت کرد و بهترین عکس‌ها را با لنز دوربین ثبت کرد.

*ماچو پیچو، پرو

برای ثبت جادوی قلعه باستانی پرو در برابر چشم‌انداز دراماتیک کوه‌های آند، یک لنز زاویه باز نیاز است. این محل که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، در کنار ویرانه‌های اینکاها که قدمت آن به قرن پانزدهم می‌رسد، یکی از مکان‌های دیدنی جهان است که بیشترین فرصت را برای عکاسی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

این مکان دیدنی در آمریکای جنوبی که در بالای دره رودخانه اوروبامبا قرار دارد، با مناظر وسیع، صحنه‌های کوچک کوهستانی، معماری سنگی باستانی و مناظری که آلپاکاهای پشمالو ایجاد کرده‌اند نظر هر عکاس با هر سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کند.

*پارک ملی بنف، کانادا

پارک ملی بنف، خانه صخره‌های راکی کانادا، دریاچه‌های کوهستانی با حیات‌وحش بی‌نظیر، مناظر دراماتیک فراوانی برای ارائه دارد و بازدید از دریاچه لوئیز و مسیرهای پیاده‌روی به سمت چشم‌اندازهای این پارک، فرصت‌های بی‌پایانی را برای ثبت تصاویر چشم‌نواز فراهم می‌کند.

مکان‌های عالی برای عکاسی در این پارک عبارت است از سه دریاچه ورمیلیون که با رشته‌کوه‌های راکی کانادا، دریاچه لوئیز، دریاچه دو جک، پارک‌وی آیس‌فیلدز، منظره کوه سولفور و سه قله کوهستانی معروف به سه خواهر احاطه شده‌اند، علاوه بر این، گوزن، خرس گریزلی، جغد و بسیاری حیوانات دیگر ممکن است در صحنه‌های عکاسی این پارک دیده شوند.

*شهر باستانی دوبرونیک، کرواسی

خیابان‌های قرون وسطایی باستانی و شکوه ساحلی دوبرونیک، این شهر را برای کاوش و عکاسی جذاب کرده است. شهر قدیمی دوبرونیک با خیابان‌های سنگی پرپیچ‌وخم و بناهای شاخصی همچون دروازه فلوس، کاخ رکتور و میدان لوزا فرصت زمین گذاشتن دوربین را از عکاسان می‌گیرد. سقف‌های سفالی شهر قدیمی در اطراف باروهای بزرگ مناظر زیبایی برای عکاسی رقم زده‌اند. برای ثبت تصویری نمادین از شهر محصورشده در پس‌زمینه‌ای از دریای درخشان آدریاتیک باید با تله‌کابین به سمت تپه پشت شهر رفت.

*اویا و سانتورینی، یونان

یکی از زیباترین جزایر جهان، سانتورینی آتشفشانی است که امکان کشف سوژه‌های باورنکردنی را برای عکاسان فراهم می‌کند. جزیره اویا در منطقه شمالی یونان با جذابیت خانه‌های سفید، مکعبی‌شکل و کلیساهای گنبد آبی که در برابر دریای عمیق آبی درخشان هستند، مسافران بسیاری را جذب می‌کند.

غروب آتشین سانتورینی هر روز عصر جمعیتی را برای تماشای نمایش مادر طبیعت دعوت می‌کند. مناظر اویا به دهانه آتشفشانی معروف و صخره‌های سیاه و قرمز مشرف می‌شود، ترکیبی از خیابان‌های جذاب، دامنه‌ای از ساختمان‌های سفید روی هم و دریا پس‌زمینه‌های رویایی برای عکاسی هستند.

*برج ایفل، فرانسه

یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی در کل جهان، برج مشبک ایفل است که به‌عنوان جاذبه‌ای برای نمایشگاه جهانی 1889 در پاریس ساخته شده است و با ارتفاع بیش از هزار فوت به اوج آسمان می‌رود. برای عکاسی از این برج شگفت‌انگیز با پس‌زمینه‌ای از شهر به دوربینی با لنز زاویه باز نیاز است، هرچند بدون لنز زاویه باز هم می‌توان از مناظر دیدنی اطراف برج همچون میدان تروکادورو در آن سوی رودخانه سن عکس گرفت و برج را در پشت‌صحنه تصویر قرار داد.

*انگکور وات، کامبوج

عکاسی از بنای انگکور وات یک چالش هیجان‌انگیز است که هنگام بازدید از آن در کامبوج مهیا می‌شود. یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در آسیا، مجموعه معبد در سیه‌م رئاپ است که میزبان چندین معبد قرن دوازدهمی است و بسیاری از آن‌ها همچنان دست‌نخورده باقی مانده است. برای به تصویر کشاندن شکوه این معابد باستانی به یک لنز زاویه باز نیاز است به‌ویژه هنگام طلوع آفتاب که این نمای باستانی در دریاچه مجاور منعکس می‌شود. Ta Prohm، معبدی که انبوه درختان آن را احاطه کرده است، یک منظره شگفت‌انگیز برای عکاسی است.

*پارک ملی فیوردلند، نیوزلند

پارک ملی فیوردلند واقع در جنوب غربی جزیره نیوزلند، مکانی رویایی برای عکاسان منظره است. فرصت‌های عکاسی در این پارک بی‌پایان است، چه سفر با اتومبیل باشد یا پیاده‌روی و قایق‌سواری، منظره تماشایی کوه‌ها، آبدره‌ها، دریاچه‌های آلپ و آبشارها نظر همگان را جذب می‌کنند. از آبدره‌های الهام‌بخش میلفورد و Doubtful Sounds گرفته تا پیاده‌روی در امتداد بعضی مسیرهای معروف پیاده‌روی، فرصت‌های بسیاری برای عکاسی در این پارک یافت می‌شود.

*اهرام ثلاثه و ابوالهول، مصر

اهرام باستانی مصر در صدر فهرست محبوب بسیاری از عکاسان قرار دارند. درست خارج از قاهره، اهرام ثلاثه معروف جیزه و مجسمه ابوالهول غول‌پیکر یکی از جذاب‌ترین سوژه‌ها برای عکاسان با پشت‌صحنه زیبای صحرا است که اگر زاویه مناسبی انتخاب شود، جذابیت این شگفتی معماری 4500 ساله را دوچندان می‌کند.

*کوه فوجی، ژاپن

کوه مخروطی‌شکل فوجی یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی ژاپن است که با آتشفشان اسرارآمیز و فعال برای بسیاری از افراد یک مقصد و سوژه فراموش‌نشدنی است. عظمت این کوه را می‌توان از نقاط بسیاری در اطرافش به تصویر کشید. پاییز، زمستان یا اوایل بهار بهترین فرصت برای بازدید و عکاسی از این کوه با قله‌ای برفی است.

دریاچه کاواگوچی یکی از منظره‌های بی‌نظیر پایین کوه است، ترکیب دریاچه و آتشفشان چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. دریاچه سایکو نیز یکی دیگر از مناظر خوش‌عکس است و بتکده چوریتو یک فریم مناسب برای عکاسی در این منظره ایجاد می‌کند.

*خلیج هالونگ، ویتنام

خلیج هالونگ در ویتنام که در فهرست میراث جهانی برگزیده یونسکو ثبت شده است، بهشت عکاسان است. حدود 1600 صخره آهکی سربه‌فلک کشیده که از آب نیلگون بیرون آمده‌اند، با قایق‌های ماهیگیری، غارهایی برای کاوش و سواحل پیوسته برای بازدید آرزوی هر عکاسی برای ثبت تصاویر سحرآمیز را برآورده می‌کند.

جست‌وجو در غار زیبای سونگ‌سوت با گذرگاه‌ها و نورپردازی‌های رنگی و قایق‌سواری تا جزیره بوهون که جنگل‌های بارانی سرسبز و صخره‌های چشمگیر مناظر شگفت‌انگیزی برای گرفتن تصاویر مناظر فراهم می‌کنند و مه‌آلودگی خلیج در سحرگاه به زیبایی و رازآلودگی این لوکیشن عکاسی می‌افزاید.

*آبشار گولفوس، ایسلند

یکی از برجسته‌ترین مکان‌های دایره طلایی ایسلند، آبشار غول‌پیکر گولفوس است که کمتر از دو ساعت با پایتخت ریکیاویک فاصله دارد. آب پرفشار از رودخانه Hvita و کلاهک یخی Langjokull سرچشمه می‌گیرد و به شکل متحیرکننده‌ای به یک دره بزرگ آبشاری پایین می‌ریزد.

رسیدن به این لوکیشن رویایی با پیاده‌روی از پارکینگ به‌سادگی امکان‌پذیر است. گاهی در زمان مناسب می‌توان رنگین‌کمانی را بالای آبشار ثبت کرد که به جذابیت یکی از فوتوژنیک‌ترین مکان‌های جهان می‌افزاید.

*فیربنکس، آلاسکا

برای کسانی که علاقه‌مند به عکاسی از شفق‌های شمالی هستند، سفر به شهر شمالی فیربنکس در آلاسکا بهترین گزینه است. فیربنکس به‌دلیل موقعیتش در شفق قطبی، شرایط ایده‌آلی برای تماشا و عکاسی از شفق‌های شمالی دارد و بهترین زمان برای بازدید اواخر آگوست تا اواسط آوریل است که فرصت‌های فراوانی را برای شکار نمایش نور رقص جادویی می‌دهد.

*مجسمه مسیح، برزیل

تندیس بزرگ مسیح یکی از مشهورترین بناهای دیدنی ریودوژانیرو است که یکی از پرعکس‌ترین نقاط برزیل به‌شمار می‌آید. این مجسمه خیره‌کننده که بر فراز کوه کورکووادو قرار دارد، تقریباً 100 فوت ارتفاع دارد و برای رسیدن به آن می‌توان تا قسمتی از مسیر با ماشین، تاکسی یا قطار رفت و از آنجا به بعد 220 پله منتظر بازدیدکنندگان است تا آن‌ها را به پای مجسمه برساند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84898