کد خبر : 84911
تاریخ : 1403/4/30
گروه خبری : زیست بوم

حریق منطقه «قلارنگ» ایلام پس از ۱۱ ساعت مهار شد

علیرضا محمدی مدیرکل محیط زیست استان ایلام، گفت: پیرو گزارش واصله در ساعت ۱۰ و نیم روز گذشته مبنی بر وقوع حریق در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ محدوده دامنه کوه قلارنگ مشرف بر روستای چشمه‌چاهی شهرستان سیروان، بلافاصله مامورین یگان حفاظت این اداره کل در معیت پرسنل شهرستان‌های سیروان، ایلام و چرداول به منطقه عزیمت کردند که با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه هماهنگی لازم با مدیریت بحران استانداری، یگان حفاظت منابع طبیعی و امداد و نجات هلال احمر برای اعزام بالگرد جهت انتقال نیروهای دولتی و مردمی به نزدیکترین فاصله به حریق صورت گرفت.
وی افزود: در این راستا امداد هوایی با چندین سورتی پرواز کمک شایانی به مهار آتش‌سوزی کرد و این آتش‌سوزی باتلاش بی‌وقفه نیروهای مردمی شهرستان سیروان، محیط زیست، دوستدارن محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی و منابع طبیعی، هلال احمر و مدیریت بحران استان پس از حدود ۱۱ ساعت مهار شد.
مدیرکل محیط‌زیست استان، ادامه داد: به منظور کنترل حاشیه محدوده آتش‌سوزی تعدادی از پرسنل این اداره کل و منابع طبیعی جهت مدیریت و پایش حریق احتمالی شب را در منطقه گذراندند.
محمدی خاطرنشان کرد: در این حریق متاسفانه بیش از ۱۰ هکتار از اراضی جنگلی و ده‌ها هکتار مرتع منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ طعمه حریق شد.
وی یادآور شد: منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ با وسعت ۳۳ هزار هکتار در شهرستان‌های ایلام، چوار، ایوان و سیروان واقع شده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84911