کد خبر : 84917
تاریخ : 1403/4/30
گروه خبری : کشاورزی

صادرات 62 هزار تن مرغ و تخم‌مرغ از ابتدای سال جاری

محمد‌ابراهیم حسن‌نژاد، در جمع خبرنگاران از ورود صنعت مرغ و تخم‌مرغ به مرحله صادرات خبر داد و گفت: فقط ‌در چهار ماه نخست سال جاری 50 هزار تن تخم مرغ و 12 هزار تن مرغ به کشورهای هدف صادر شده است.

وی با بیان این که در سال گذشته 2/6 میلیون تن مرغ در کشور تولید شده است گفت این میزان تولید علاوه بر تأمین نیاز داخل برای تأمین ذخایر راهبردی و صادرات نیز استفاده شد.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از ثبات قیمت شیر در سال جاری خبر داد و گفت به هیچ عنوان قیمت شیر افزایش نیافته است و همچنان به قیمت سال گذشته در به دامداری به فروش می‌رود.

حسن‌نژاد در پاسخ به اینکه برنامه شما برای کاهش قیمت گوشت در بازار چیست؟ گفت: وضعیت تولید گوشت به‌دلیل خشک‌سالی‌ها در سال 1400 و روانه شدن دام‌های مولد به کشتارگاه‌ها تحت تأثیر قرار گرفته بود اما الان وضعیت تولید بهبود یافته است.

به گفته وی سالانه 900 هزار تن گوشت در کشور تولید می‌شود که سوپاپ اطمینانی برای تامین نیاز داخل است.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد که بالا بودن قیمت گوشت در بازار تا حدود زیادی متأثر از هزینه بالای تولید است با این وجود قیمت درب دامداری‌ها مناسب است اما در بازار به قیمت گرانتری عرضه می‌کنند.

حسن‌نژاد در پاسخ به سؤال که با وجود مناسب بودن تولید که شما مطرح می‌کنید آیا واردات دام دیگر انجام نخواهد شد؟ گفت: واردات گوشت از 40 سال گذشته برای تامین نیاز بخش صنعت و عرضه گوشت یارانه‌ای میانگین 100 هزار تن در سال انجام شده است.

وی همچنین از برنامه واردات دام مولد نژادهای اصیل خبر داد و گفت که این کار برای جبران عقب‌ماندگی‌های چند سال گذشته که دام‌های مولد روانه کشتارگاه‌ها شدند انجام می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84917