کد خبر : 84918
تاریخ : 1403/4/30
گروه خبری : سلامت

خدمت ماندگار دولت شهيد رئیسی برای بیماران سرطانی غرب کشور در یک قدمی افتتاح

  بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ۳۰ تیرماه در ادامه سفر کاری یک‌روزه خود به استان کرمانشاه از بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان دولتی سرطان غرب کشور هم بازدیدی داشت.ساخت این بیمارستان که به نام شهید دکتر رئیسی مزین شده به سال ۱۳۹۶ برمی‌گردد که پس از مدتی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکلات اعتباری متوقف می‌شود و از سال ۱۴۰۰ مجدداً فعال و هم‌اکنون در مرحله تجهیز است.در این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی که در سه‌طبقه شامل بخش‌های رادیوتراپی، شیمی‌درمانی و پیوند مغز استخوان ساخته شده؛ سه دستگاه رادیوتراپی و یک دستگاه ترموتراپی نصب می‌شود ازآنجاکه کار نصب تجهیزات این بیمارستان پیشرفته زمان‌بر است به گفته قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تجهیز آن حدود سه ماه به طول می‌انجامد و زمان بهره‌برداری و افتتاح این بیمارستان پاییز امسال خواهد بود. 

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید دکتر رئیسی در جمع خبرنگاران از سرطان به‌عنوان بیماری خانمان‌سوز یادکرد و اظهار کرد: ازآنجاکه هزینه درمان و داروهای بیمار سرطانی بالا است، شخص شهید رئیسی معتقد بود که باید برای بیماران سرطانی کار عمده‌ای انجام داد تا درمان آن‌ها رایگان شود.

وی ادامه داد: بر همین مبنا در دولت آیت‌الله رئیسی ایجاد مرکز و تجهیز آن برای درمان بیماران سرطانی جزو اولویت‌ها قرار گرفت به‌طوری‌که در بسیاری از استان‌ها این مراکز با نصب دستگاه‌های پیشرفته راه‌اندازی هم شده و امیدواریم که این رایگان شدن درمان بیماران سرطانی انجام شود، امروزه تا ۹۰ درصد هزینه‌ها را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بيمارستان سرطان جامع و خوبی در مجموعه بيمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه آماده بهره‌برداری است به‌طوری که دستگاه‌ها و تجهیزات هم در حال نصب است، اما ازآنجاکه در دولت شهید رئیسی بنا افتتاح بر پذیرش بیمار است، امروز فقط بازدید از این بيمارستان صورت می‌گیرد و ان‌شاءالله طی دو سه ماه آینده در دولت پزشکیان افتتاح می‌شود.
 

وی زمان نصب دستگاه‌های بیمارستان مذکور را زمان‌بر عنوان کرد و افزود: این مرکز یکی از مراکز پیشرفته نه‌تنها در کشور، بلکه در منطقه است.

عین‌اللهی با بیان اینکه تمامی کارهای مربوطه به درمان سرطان از دارو تا تزریق، شیمی‌درمانی و... در این مرکز جامع انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کار ساخت این مرکز جامع که از سال ۱۳۹۶ آغاز می‌شود، متأسفانه بعد از مدتی متوقف می‌شود که با روی کار آمدن دولت مردمی شهید رئیسی پروژه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی مجدداً شروع می‌شود و امروز در ۳۰ تیرماه سال ۱۴۰۳ در حال نصب دستگاه‌ها است.
وزیر بهداشت با تقدیر از کار جهادی در ساخت بیمارستان جامع سرطان کرمانشاه، اظهار کرد: این پروژه در چهارطبقه در متراژ ۸ هزار و ۹۵۰ متر با کاری تخصصی از نظر اکسیژن، تهویه، فضاهایی که باید اشعه بگیرد و... ساخته شده است.

وی تصریح کرد: سه دستگاه شتاب‌دهنده خطی که برای درمان سرطان بسیار مهم است در این مرکز برای رادیوتراپی در نظر گرفته شده و امیدواریم به‌زوری دستگاه سایبر نایف هم که به‌صورت نقطه‌ای سلول‌های سرطان را منهدم می‌کند به این مرکز تزریق شود‌.

 

وی گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث و تجهیز این مرکز فوق‌تخصصی هزینه شده است.وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدواریم این بیمارستان جامع در دولت پزشکیان به بیماران سرطانی خدمات ارائه دهد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84918