کد خبر : 84919
تاریخ : 1403/4/30
گروه خبری : اقتصادی

تلاش برای تسهیل تردد زائرین حسینی در جاده‌های کرمانشاه

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه ضمن تأکید بر تلاش راهداری برای تسهیل تردد زائرین در جاده‌های استان، اظهار کرد: دوربرگردان کارخانه سیمان غرب در محور کرمانشاه به بیستون را یکی از نقاط پرحادثه مصوب مهم در کرمانشاه است که در طول سال شاهد حادثه در این نقطه هستیم.
وی افزود: با توجه به اینکه این محور پرترددترین محور استان و مسیر اصلی تردد زوار اربعین حسینی (ع) به شمار می‌رود اصلاح این نقطه پرحادثه بسیار حائز اهمیت بود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: اصلاح این نقطه به‌صورت زیرگذر اجرا می‌شود و مسیر دسترسی به درودفرامان، کارخانه سیمان غرب و روستای «سه‌چک» از طریق زیرگذر انجام خواهد شد.
وی بابیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه به‌تازگی آغازشده است، ادامه داد: اما کار ساخت باکس‌های موردنیاز برای احداث این زیرگذر که شامل ۳۰ باکس ۴۰ تنی است از قبل آغازشده بود و برای افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای لاین انحرافی احداث‌شده است.
کهریزی پیش‌بینی کرد در صورت تأمین به‌موقع اعتبار، این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و اعتبار موردنیاز برای تکمیل و آسفالت آن را حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد.
وی از مزایای اجرای این پروژه یادکرد که نه‌تنها حوادث و تصادفات را کاهش می‌دهد، بلکه تردد خودروها در محور کرمانشاه به بیستون و بالعکس که گاهی در مسیر دوربرگردان با یکدیگر تلاقی داشتند را تسهیل خواهد کرد.
کهریزی اذعان داشت: برای اینکه در زمان اجرای این پروژه مشکلی در تردد ایجاد نشود لاین انحرافی ایجادشده و ایمن‌سازی این لاین انحرافی، شانه سازی، آسفالت، نصب تابلوهای روشنایی و هشداردهنده، نصب نیوجرسی برای افزایش ضریب ایمنی و... انجام‌شده است.
وی در پایان گفت: با توجه به ایجاد لاین انحرافی با ضریب ایمنی بالا، در ایام تردد زوار اربعین حسینی (ع) نیز هیچ مشکلی برای تردد زوار ایجاد نمی‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84919