کد خبر : 84921
تاریخ : 1403/4/30
گروه خبری : گردشگری

نگرانی برای 6 هزار سال تاریخ

محمود مرادی نراقی  با اشاره به بازدید روز گذشته فرماندهی یگان حفاظت اداره کل صنایع‌دستی استان از تپه تاریخی قلعه‌نو گفت: پرونده و‌ گزارشات مربوط به تعرض به این تپه تاریخی تهیه و برای برخورد با معترضین به این اثر تاریخی به دستگاه‌های قضایی اعلام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: نگران تخریب‌شدن اين محوطه چندهزارساله باستانی هستیم، این تپه و داده‌های آن در استان مرکزی بسیار خاص است.
مرادی نراقی بیان کرد: داده‌های این تپه متعلق به فرهنگ و تمدنی از حدود ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد تا حدود ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد وجود داشته، اما در برخی مناطق احتمال دارد که در اوایل سال ۲۶۰۰ یا ۲۷۰۰ سال پیش از میلاد ناپدید شده باشد، این تمدن برای زمان قابل‌توجهی در ایران سکونت داشته است.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه مجدداً این تپه تاریخی مورد تعرض واقع شده، افزود: در حال رسیدگی و اقدامات قانونی در چارچوب تعقیب متخلفان هستیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه با هر تعرض سهوی یا عمدی به آثار تاریخی برخورد قانونی و قاطع می‌شود، بیان کرد: در صورت تخلف و آسیب رساندن به تپه‌های تاریخی برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84921