کد خبر : 84937
تاریخ : 1403/4/30
گروه خبری : حوادث

غرق شدن نوجوان 13 ساله در شهرستان فامنین

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان از غرق شدن نوجوان 13 ساله در شهرستان فامنین خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمدرضا شکوهی اعلام کرد: نوجوان 13 ساله فامنینی در پی حادثه غرق شدن در سد خاکی روستای ستق از توابع این شهرستان، جان باخت.

شکوهی افزود: به دنبال گزارش این حادثه بلافاصله کارشناسان اورژانس تجرک به محل حادثه اعزام شدند؛ متأسفانه بعد از خارج کردن مصدوم از داخل سد، هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشت و فوت شده بود.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: برخی افراد به‌ویژه نوجوانان و جوانان در فصول گرم سال از سدهای خاکی و آبگیرهای قرارگرفته در اطراف شهرها و روستاها برای تفریح و شنا استفاده می‌کنند که ممکن است به قیمت از دست دادن جان، داغدار شدن اعضای خانواده و ناراحتی اطرافیان و دیگر هم‌نوعان تمام شود.

وی افزود: برخی افراد که اغلب به فنون شنا نیز آگاه نیستند، به علائم و تابلوهای هشدار نصب‌شده در حریم سدها و آبگیرها هیچ توجهی نداشته و برای تفریح هم که شده خود را به آب زده و با این کار به استقبال مرگ می‌روند.

این مقام مسئول یادآور شد: تجربه نشان می‌دهد که شنا در محل‌های فاقد ناجی غرق‌شدگی و مرگ دلخراش را به دنبال دارد و در طول سال‌های گذشته نیز متأسفانه برخی از نوجوانان و جوانان در سدها و آبگیرهای استان همدان جان خود را به‌دلیل عدم مهارت و آشنایی به فنون شنا به‌سادگی از دست داده‌اند.

شکوهی تصریح کرد: رودخانه‌ها، سدها و آبگیرها به‌هیچ‌وجه محل مناسب و امن برای شنا نیستند و افراد بهتر است برای آب‌تنی و تفریح از استخرهای عمومی که دارای ناجیان غریق مجرب و کارآزموده هستند، استفاده کنند.

وی تأکید کرد: سرد و سنگین بودن آب سدها و آمار زیاد غرق‌شدگی در چنین محل‌هایی درحقیقت زنگ خطری جدی برای کسانی است که هوس شنا کردن در این‌گونه مکان‌ها را دارند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84937