کد خبر : 84980
تاریخ : 1403/4/31
گروه خبری : دین و اندیشه

سومین دوره حسینیه اندیشه، از عاشورا تا اربعین برگزار می‌شود

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان پیش از ظهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سومین دوره حسینیه اندیشه به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری مؤسسه کلامی احیاء، در کتابخانه‌های شاخص استان برگزار می‌شود.

سیدجواد معینی اظهار کرد: ویژه‌برنامه حسینیه اندیشه برای سومین سال پیاپی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری مؤسسه کلامی احیاء با هدف تبیین جوانب مختلف فرهنگ عاشورا با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در کتابخانه‌های عمومی شاخص هر شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین جلسه این سلسله‌نشست امروز در کتابخانه عمومی شهید باهنر شهرستان بهار برگزار شد، افزود: این سلسله‌نشست‌ها تا 31 مردادماه ادامه دارد و در 10 کتابخانه عمومی در روزهای تعیین‌شده برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان همچنین تصریح کرد: نخستین جلسه روز یکشنبه 31 تیرماه در شهرستان بهار با موضوع «نماز و معنویت در آیینه کربلا» و دومین جلسه نیز سوم مردادماه در شهرستان درگزین با موضوع «عاشورا و تکلیف‌مداری جامعه» برگزار می‌شود.

وی سومین جلسه را در شهرستان رزن با موضوع «کارکرد امروزین عاشورا » دانست و گفت: چهارمین جلسه در شهرستان کبودراهنگ با موضوع «عاشورا و پایبندی به اصول انسانی» و پنجمین جلسه در شهرستان همدان با موضوع «فرهنگ عاشورا و تربیت کودک و نوجوان» برگزار می‌شود.

معینی با اشاره‌ به ششمین جلسه در شهرستان ملایر با موضوع «عاشورا و دنیاگرایی جامعه»، خاطر‌نشان کرد: هفتمین جلسه در شهرستان اسدآباد با موضوع «نقش عاشورا در عمل اجتماعی مسلمین»، هشتمین جلسه در شهرستان فامنین با موضوع «فرهنگ عاشورا و رفع معضلات اجتماعی»، نهمین جلسه در نهاوند با موضوع «غزه و بسط گفتمان عاشورا» و دهمین جلسه این سلسله‌نشست‌ها در تویسرکان با موضوع «عوامل بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر» برگزار می‌شود.

وی در پایان تبیین واقعه عاشورا در سلسله‌نشست‌های حسینیه اندیشه را از اقدامات مهم کتابخانه‌های عمومی دانست‌.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84980