کد خبر : 84991
تاریخ : 1403/4/31
گروه خبری : استان‌ها

کار آب‌رسانی به عشایر نهاوند با چهار تانکر آب انجام می‌شود

ابوالقاسم بنی‌هاشمی روز یکشنبه اظهار کرد: کار آب‌رسانی به عشایر مستقر در سامانه‌های عشایری شهرستان توسط چهار تانکر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دو تانکر از چهار تانکر موجود به‌صورت استیجاری هستند، افزود: با توجه به گستردگی سامانه‌های موجود که از سه‌راهی بروجرد تا سه‌راهی کنگاور یعنی حدود 100 کیلومتر را شامل می‌شود، تعداد سه تانکر دیگر مورد نیاز است که کمبود آن کار آب‌رسانی را با سختی مواجه می‌کند.

رئیس اداره امور عشایری نهاوند با تأکید بر اینکه کمبود تانکر آب باعث ایجاد اخلال در کار آب‌رسانی نشده، اضافه کرد: به‌منظور جبران کمبود تانکر، کار آب‌رسانی از ساعت پنج تا 22 ادامه دارد که این مسئله فشار زیادی را به توزیع‌کنندگان آب وارد می‌کند؛ درصورتی که چنانچه تانکر آب بیشتری موجود باشد، این کار می‌تواند در مدت‌زمان کمتری انجام شود.

وی با بیان اینکه یک تانکر ویژه آب آشامیدنی عشایر درنظر گرفته شده، افزود: با توجه به نبود منابع آب پایدار عشایری آب مورد نیاز دام و آب آشامیدنی از چاه‌های آب خریداری می‌شود که یک تانکر ویژه برای آب آشامیدنی درنظر گرفته شده است.

بنی‌هاشمی از ارائه خدمات رفاهی به عشایر این شهرستان خبر داد و گفت: به‌منظور تأمین آرد مورد نیاز عشایر سهمیه مورد نیاز ماهانه تأمین شده که در اختیار آنان قرار می‌گیرد و علاوه‌بر آن نیز درصورت نیاز عشایر به خوراک دام مقداری جو هم ذخیره شده که در اختیار گذاشته می‌شود.

وی ابراز کرد: شهرستان نهاوند در فصل ییلاق پذیرای یک‌هزار و 500 خانوار با جمعیتی بالغ‌بر هفت هزار و 500 نفر است که از اواسط اردیبهشت‌ماه تا اواسط آبان‌ماه از مناطق گرمسیری جنوب در پلدختر، شوش، دشت عباس، عین خوش و ایلام به این شهرستان کوچ کرده و با 450 هزار رأس دام سبک در 20 سامانه عشایری مستقر می‌شوند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84991