کد خبر : 84992
تاریخ : 1403/4/31
گروه خبری : استان‌ها

ضرورت اجرای هشت مجتمع آب‌رسانی روستایی در ملایر

«رسول روبخش» روز یکشنبه اظهار کرد: با اجرای هشت مجتمع آب‌رسانی روستایی 80 هزار نفر از جمعیت روستایی این شهرستان زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی احداث هشت مجتمع آب‌رسانی روستایی را ضروری دانست و افزود: یکی از عوامل مهم اجرایی نشدن این مجتمع‌ها، اختصاص پیدا نکردن به‌موقع اعتبارات بوده که نارضایتی‌هایی را نیز برای اهالی روستاها به‌وجود آورده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب ملایر ادامه داد: درحال حاضر مجتمع آب‌رسانی دهلق به بهره‌برداری رسیده و دو مجتمع آب‌رسانی شهیدسلیمانی علی‌آباد دمق و یک‌هزار جریب در دست اجرا است و بخشی از مجتمع شهیدسلیمانی سال‌های گذشته اجرایی شد.

روبخش بیان کرد: به‌علت افزایش فرسودگی شبکه و لوله‌های آب و فاضلاب در سطح روستاها و عدم خدمات‌دهی، مردم ناراضی هستند و با وجود کمبود اعتبارات، از کمک‌های خیرین استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خیرین لوله و تجهیزات را تهیه، آب و فاضلاب هزینه اجرا و مردم نیز هزینه حفاری را تأمین می‌کنند، گفت: به‌تازگی شبکه آب‌رسانی روستای مُکرّبی با کمک خیرین و مردم اجرایی شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب ملایر با تأکید بر اینکه احداث مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی نیازمند تأمین اعتبارات از محل پروژه‌های ملی است، خواستار حمایت مدیران استانی و شهرستانی و نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برای به نتیجه رسیدن مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی شد.

روبخش با بیان اینکه این شهرستان دارای 6 شهر ملایر، سامن، ازندریان، جوکار، اسلام‌شهر آق‌گل و زنگنه و 206 روستای دارای سکنه است، افزود: تعداد کل مشترکان آب در شهرستان ملایر حدود 107 هزار و 728 فقره است که از این تعداد 80 هزار و 507 فقره شهری و 27 هزار و 221 فقره روستایی است.

وی با بیان اینکه 71 هزار و 500 فقره انشعاب مربوط به شهر ملایر است، بیان کرد: ملایر دارای 13 مخزن ذخیره آب در بخش شهری به حجم 56 هزار و 800 متر مکعب و 148 مخزن زمینی و هوایی به حجم 23 هزار متر مکعب در بخش روستایی است.

روبخش ادامه داد: این شهرستان دارای حدود یک‌هزار و 500 کیلومتر شبکه آب‌رسانی و خط انتقال است که 477 کیلومتر از شبکه آب‌رسانی و 57 کیلومتر خط انتقال آب در بخش شهری و 574 کیلومتر از شبکه توزیع و 363 کیلومتر خط انتقال آب در بخش روستایی قرار دارد.

از 208 روستای دارای سکنه شهرستان ملایر، 138 روستا با تعداد مشترکان 27 هزار و 221 مورد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84992