کد خبر : 85006
تاریخ : 1403/5/1
گروه خبری : استان‌ها

۲۰ هزار هکتار از اراضی پایین دست سدهای کردستان آبی شد

آرش آریانژاد روز دوشنبه اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده در آینده میزان اراضی کشاورزی آبی استان به ۳۷ هزار و ۸۷۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه با توافق صورت گرفته بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، قرار است تا ۱۰۰ هزار هکتار از کل اراضی پایاب سدهای استان از دیم به آبی تبدیل شود، افزود: پیش بینی می شود این مهم در صورت تخصیص اعتبار تا ۱۰ سال محقق شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان یادآور شد: یکی از اهداف ساخت سدهای استان، تأمین آب پایدار اراضی کشاورزی پایین دست این سدها و تبدیل آن‌ها از حالت دیم به آبی است.

آریانژاد بهره برداری بیش از پیش از شبکه‌های آبیاری و زهکشی سدهای گاران، امیرآباد و رمشت را در سال جاری در دستور کار این شرکت اعلام کرد.

وی گفت: در راستای تحقق مطالبات مردم شهرستان‌های مریوان و کامیاران، در سال گذشته، ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد گاران مریوان آبی شده و امسال نیز ‌هزار و ۹۰۰ هکتار از این اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری و زهکشی، قرار می‌گیرد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان ادامه داد: در شهرستان کامیاران نیز شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سدهای امیرآباد و رمشت در سال جاری تا سقف یک هزار و ۱۰۰ هکتار از دیم به آبی تبدیل و به مجموع اراضی آبی استان، اضافه خواهد شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85006