کد خبر : 85021
تاریخ : 1403/5/1
گروه خبری : گردشگری

فعالان گردشگری عراق به کرمانشاه سفر می‌کنند

داریوش فرمانی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری کرمانشاه، اظهار کرد: طی چندسال اخیر گردشگری به عنوان یک موضوع با اولویت برای توسعه استان مورد توجه مسئولین ارشد قرار گرفته است. 

وی افزود: کرمانشاه ظرفیت‌های بسیاری در انواع مختلف گردشگری اعم از گردشگری تاریخی، طبیعی، فرهنگی، درمانی و... دارد که می‌توانیم از این ظرفیت‌ها برای جذب بالای گردشگران استفاده کنیم تا در رونق اقتصادی استان موثر باشد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: از آنجایی که جذب گردشگر خارجی می‌تواند ارزآوری و درآمدزایی خوبی برای استان به همراه داشته باشد، در کنار جذب گردشگران داخلی، بصورت ویژه روی جذب گردشگران خارجی نیز تمرکز  کرده‌ایم. 

ی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌هایی که کرمانشاه می‌تواند برای جذب گردشگر خارجی از آن استفاده کند، فرصت همجواری با کشور عراق است که حدود ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با این کشور داریم. 

فرمانی با بیان اینکه کرمانشاه با هر دو بخش کردنشین و عرب نشین عراق مرز مشترک دارد، عنوان کرد: متاسفانه چندان از این ظرفیت برای جذب گردشگر از کشور همسایه بویژه در بحث توریسم درمانی استفاده نشده و بیشتر گردشگران عراقی از کرمانشاه به عنوان یک معبر برای رفتن به استان‌های دیگر استفاده می‌کردند. 

وی با تاکید براینکه باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری کرمانشاه به گردشگران عراقی معرفی شود، عنوان کرد: طی یکی دو سال اخیر چند باری با سفر به استان‌های همجوار کرمانشاه در کشور عراق، دیدارهایی را با مسئولین این استان‌ها داشتیم و مقرر شد در حوزه گردشگری ارتباطات بیشتری بین دو طرف بوجود آید. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: برای آشنایی فعالین گردشگری عراق با جاذبه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری کرمانشاه از تعدادی از آنها دعوت شده تا به کرمانشاه سفر کنند. 

وی اضافه کرد: در این برنامه فعالین گردشگری عراق از برخی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان کرمانشاه بازدید خواهند داشت و زیرساخت‌های گردشگری بویژه توریسم درمانی استان را از نزدیک خواهند دید. 

فرمانی با بیان اینکه در تلاشیم هرچه سریعتر این برنامه برگزار شود، عنوان کرد: امیدواریم با برگزاری این رویداد، زمینه‌ای برای افزایش ورود گردشگران عراقی به استان فراهم کنیم. 

این مسئول افزود: هرچند کرمانشاه از نظر جاذبه‌های گردشگری ظرفیت‌های زیادی را برای جذب گردشگران از کشور عراق دارد، اما در کنار آن باید در حوزه زیرساخت‌های تفریحی مانند شهربازی و مراکز خرید در استان هم زیرساخت‌های مناسبی ایجاد شود تا سهم بیشتری را از جذب گردشگران عراقی به خود اختصاص دهیم.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85021