کد خبر : 85036
تاریخ : 1403/5/1
گروه خبری : فرهنگی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خبر داد:

جمع‌آوری 5 مدرسه کانکسی استان همدان تا مهرماه

حمید شیرازیانی با اشاره به تحصیل 52 دانش‌آموز در 14 مدرسه کانکسی این استان، ابراز کرد: مهرماه امسال پنج مدرسه کانکسی جمع‌آوری و 6 کلاس درس جدید با اعتبار 6 میلیارد تومان جایگزین آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این مدارس سال گذشته آغاز شده و مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: مدرسه یک‌کلاسه ناصح‌آباد سامن، مدرسه یک‌کلاسه دولت‌آباد قهاوند، مدرسه یک‌کلاسه اکبرآباد خزل، مدرسه یک‌کلاسه گزل‌ابدال گل‌تپه و مدرسه دوکلاسه قهورد سفلی مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

شیرازیانی با اشاره به اینکه عملیات احداث مدارس جایگزین چهار مدرسه کانکسی دیگر نیز امسال آغاز خواهد شد، افزود: عملیات اجرایی مدرسه یک‌کلاسه وزندان فامنین، مدرسه یک‌کلاسه قبان‌قلی فامنین، مدرسه سادات‌آباد قلقل‌رود، مدرسه یک‌کلاسه بدیع‌آباد نهاوند و مدرسه سه‌کلاسه سولیجه گل‌تپه امسال آغاز می‌شود.

وی به 179 پروژه در دست احداث استان در سال گذشته با 109 هزار و 706 متر مربع زیربنا اشاره و تصریح کرد: از این تعداد 48 طرح با زیربنای 32 هزار و 334 متر مربع و 380 کلاس درس با اعتباری بیش از 194 میلیارد تومان تحویل دانش‌آموزان شده است.

شیرازیانی این 179 طرح را شامل 21 طرح ورزشی، 12 طرح پرورشی و 146 طرح آموزشی دانست و افزود: در سال گذشته همچنین سه باب هنرستان با تمامی امکانات و تجهیزات ساخته و تحویل شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه سال گذشته هشت میلیارد و 800 میلیون تومان تجهیزات هنرستانی خریداری شد، گفت: 15 میلیارد و 100 میلیون تومان نیز برای خرید تجهیزات آموزشی و درمجموع مبلغ 24 میلیارد تومان بابت خرید تجهیزات هنرستان‌ها و تجهیزات آموزشی مدارس هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان 4.9 متر مربع است که فاصله 3.5 متر مربعی با سرانه استاندارد دارد، خاطرنشان کرد: خیرین استان همدان در سال 1402 مبلغ 903 میلیارد تومان تعهد داشتند که صددرصد آن محقق شد و به‌طور میانگین 55 درصد پروژه‌های تحویلی سال گذشته استان همدان در حوزه مدرسه‌سازی با همت و مشارکت خیرین بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با تأکید بر اینکه سال گذشته هر روز یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای مدرسه‌سازی هزینه شده است، تصریح کرد: سال گذشته هر روز یک کلاس و اتاق احداث و هر روز 88 متر مربع به فضاهای آموزشی استان اضافه شده است.

شیرازیانی مجاب کردن مدیران و مسئولان شرکت‌ها در مورد اولویت قرار دادن مدرسه‌سازی را از امتیازهای مشارکت در مدرسه‌سازی دانست و افزود: برگزاری تورهای بازدید از مدارس ساخته‌شده، معرفی چهره‌های شاخص خیری مشارکت‌کننده در مدرسه‌سازی و غیره، از برنامه‌های در دست اقدام است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85036