کد خبر : 85039
تاریخ : 1403/5/1
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل انتقال خون استان همدان:

ارسال 4154 واحد خون مازاد همدان به سایر استان‌ها

افشین محمدی اظهار کرد: از ابتدای سال‌ جاری تا پایان تیرماه در استان همدان 16 هزار و 726 واحد خون و 343 واحد پلاکت فرزیس اهدا شده که این میزان اهدای خون به نسبت مشابه سال گذشته افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت چهار هزار و 154 واحد از مازاد نیاز خون استان همدان به سایر استان‌ها ارسال شده است، خاطرنشان کرد: فرآورده‌های خونی دارای تاریخ انقضاء هستند، بنابراین برای اینکه تاریخ فرآورده‌های خونی نگذرد، بعد از پاسخگویی و تأمین نیاز بیمارستان‌های سطح استان، مازاد فرآورده‌های خونی با هماهنگی لازم از طریق شبکه ملی خون‌رسانی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم استان همدان در زمینه اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی، یادآور شد: درحال حاضر در استان، شهرستان‌های همدان و ملایر دارای مرکز خون‌گیری ثابت هستند که در این رابطه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مرکز خون‌گیری همدان از ساعت هشت صبح تا هشت شب پذیرای 244 نفر و مرکز خون‌گیری ملایر از هشت صبح تا دو بعد از ظهر پذیرای 72 نفر اهداکننده خون بوده است.

محمدی خاطرنشان کرد: با همکاری تیم سیار خون‌گیری استان در روز عاشورا شهر دمق و رزن پذیرای 78 نفر اهداکننده خون بوده است.

وی با بیان اینکه مرکز خون‌گیری همدان همه‌روزه صبح و بعدازظهر و مرکز خون‌گیری ملایر همه‌روزه از صبح تا ظهر دارای فعالیت است، اضافه کرد: تیم سیار انتقال خون استان برای تسهیل در اهدای خون سایر شهرستان‌ها، یک روز در ماه به شهرستان اسدآباد، دو روز در ماه به شهرستان تویسرکان و سه روز در ماه به شهرستان نهاوند اعزام می‌شوند.

محمدی خاطرنشان کرد: برای شهرستان رزن نیز در رابطه با تأمین فضای لازم و مناسب برای خون‌گیری، دارای برنامه هستیم و به‌منظور خون‌گیری و اهدای خون، همکاران تیم سیار را به‌صورت ماهانه مانند سایر شهرستان‌های استان، به این شهرستان اعزام خواهیم کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85039