کد خبر : 85046
تاریخ : 1403/5/2
گروه خبری : کاردانش

رباتی که انبارداری را متحول می‌کند

بلندترین ربات خودمختار جهان در یک انبار برای اسکن قفسه‌ها کار می‌کند. با این حال، این دستگاه 14 متری هنوز نام ندارد.

این دستگاه مجهز به چندین حسگر برای شناسایی دقیق دما، رطوبت، نویز و نور است و می‌تواند به راحتی حدود 100 هزار متر مربع را اسکن کند.

این ربات که ادعا می‌شود برای کار در کنار انسان ایمن است، می‌تواند بیش از 12 دوربین با کیفیت بالا را با خود حمل کند.

پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025 بیش از چهار میلیون ربات در 50 هزار انبار کار کنند. این افزایش چشمگیر در اتوماسیون به انبارها اجازه می‌دهد تا ضمن مقابله با کمبود نیروی کار و فضا، به تقاضای فزاینده تجارت الکترونیک پاسخ دهند.

*رباتی که کاملاً مستقل است

آندری دانسکو مدیرعامل شرکت سازنده این ربات موسوم به دکسوری(Dexory) می‌گوید: این ربات از نظر مراقبت از وضعیت شارژ و باتری خود کاملاً مستقل و بسیار شبیه به ربات‌های خانگی است.

وی افزود: با این ربات می‌توان همه آنچه را که در انبار می‌گذرد، تک تک جابه‌جایی قفسه‌ها، مقدار محصولی که در هر قفسه دارید و همچنین چیزهایی مانند شرایطی که کالاها را در آن نگهداری می‌کنید، دانست.

*کار یکپارچه در انبار

این ربات قدرتمند که برای عملکرد یکپارچه در محیط‌های انبار طراحی شده است، تعهد شرکت دکسوری به پیشرفت فناوری لجستیک را نشان می‌دهد.

این ربات مجهز به حسگرهای پیشرفته از جمله دوربین‌های با وضوح بالا، دماسنج و نمایشگرهای رطوبت، به شکل مستقل در فضای انبارهای وسیع حرکت می‌کند و بیش از 100 هزار پالت را در هر 24 ساعت نظارت می‌کند.

این کارایی بی‌وقفه نه تنها سرعت عملیات را افزایش می‌دهد، بلکه مدیریت دقیق موجودی را نیز تضمین می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این ربات، توانایی آن در ایجاد یک ماکت دیجیتالی در لحظه از یک انبار است. به گفته شرکت دکسوری، این ماکت دیجیتال بینش جامعی در مورد جابجایی موجودی، شرایط ذخیره سازی و کارایی عملیاتی ارائه می‌دهد.

این سیستم رباتیک از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند دید ماشینی و محلی‌سازی و نقشه‌برداری همزمان(SLAM) بهره می‌برد.

شرکت سازنده در بیانیه‌ای گفت: نوآوری دکسوری نوید یک انقلاب در نحوه عملکرد انبارها در عصری را می‌دهد که اتوماسیون و انتظارات تحقق آنی خواسته‌ها به طور فزاینده‌ای در حال افزایش هستند.

دانسکو می‌گوید: هدف ما ارائه دید و کارایی بی‌نظیر در سراسر شبکه‌های جهانی انبار است. ما با استفاده از قدرت رباتیک و نرم افزارهای هوشمند قصد داریم مدیریت انبارها را به سطوح جدیدی ارتقا دهیم.

طبق گفته دسکوری، مراحل نقشه‌برداری، محلی‌سازی، برنامه‌ریزی مسیر، ناوبری و مکان‌یابی مجدد همگی با هم توسط یک سیستم کنترلی خریداری می‌شوند که این فرآیندها را هماهنگ می‌کند تا به طور همزمان کار کنند.

این به یک ربات واقعاً خودمختار منجر می‌شود که در یک انبار حرکت می‌کند، به طور خودکار قفسه‌ها را تا ارتفاع مورد نظر گسترش می‌دهد، یک راهرو را اسکن می‌کند و در حالی که از موانع اجتناب می‌کند، به جای خود باز می‌گردد.

رویکرد دکسوری برای ترکیب فناوری منحصر به فرد نقشه‌برداری با محلی‌سازی بصری و تشخیص دقیق موانع منجر به یک سیستم واقعاً خودکار شده است. این استقلال به این معنی است که می‌تواند به ‌طور یکپارچه در محیط آشفته هر انبار، صرف نظر از اندازه یا نوع انبار ادغام و عملیاتی شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85046