کد خبر : 85073
تاریخ : 1403/5/2
گروه خبری : زیست بوم

آبشخورهای پناهگاه حیات وحش قراویز سرپل‌ذهاب پاکسازی و آبگیری شد

کیانوش احسانی‌پور روز سه‌شنبه افزود: این اقدام به منظور تامین آب سالم برای حیات وحش در شرایط خشکسالی و افزایش دمای هوا در فصل تابستان به منظور تامین آب مورد نیاز وحوش در آبشخورهای پناهگاه حیات وحش قراویز با همت مأمورین یگان حفاظت محیط زیست سرپل‌ذهاب انجام شده است.

وی اظهار کرد: خشکسالی‌ها و کم بارشی‌های سال های اخیر باعث کاهش دبی آب چشمه ها شده که این کاهش می تواند تهدیدی برای حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه و به ویژه مناطق گرمسیری محسوب شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: هدف از اجرای این طرح که سطح پهناوری از این مناطق را دربر می گیرد، تامین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی ترین و حیاتی ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم های گرمسیری منطقه بوده تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان در حوزه مذکور مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه ها ایجاد نشود.

 

احسانی‌پور ادامه داد: یکی از مشکلات مناطق تحت مدیریت محیط زیست در شهرستان های گرمسیری کمبود منابع آبی در سطح این مناطق است به همین دلیل مرمت و بازسازی منابع آب و آبشخورها نقش اساسی در تامین آب حیات وحش در سطح منطقه را ایفا می کند که تا پایان فصل تابستان آبرسانی به آبشخورهای حیات وحش در این مناطق ادامه خواهد داشت.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85073