کد خبر : 85075
تاریخ : 1403/5/2
گروه خبری : اقتصادی

افزایش تقاضا دریافت کارت بازرگانی در کرمانشاه

 رضا سلیم ساسانی، روز دوم مرداد در نشست با تعدادی از فعالان اقتصادی کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجهی که کرمانشاه با وجود داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق ‌و پنج مرز رسمی دارد، گفت: بخش قابل توجهی از صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده صادرات از مرزهای استان متعلق به کالاهای عبوری بوده که تولید کرمانشاه نیستند و لازم است با تلاش فعالین اقتصادی سهم کالاهای تولیدی استان از صادرات کرمانشاه افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه تجارت خارجی دارد، اظهار کرد: تجارت قانونمند و در چارچوب مقررات بسیار پسندیده بوده و به اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

ساسانی در ادامه صدور کارت بازرگانی برای فعالین تجاری را یکی از وظایف اتاق بازرگانی برشمرد و عنوان کرد: اگرچه درهای اتاق بازرگانی به روی همه کسانی‌ که قصد فعالیت تجاری دارند باز است، اما باید افرادی پای کار بیایند که با ادبیات تجارت آشنایی دارند.

وی در ادامه به کسانی‌ که کارت بازرگانی دریافت کرده‌اند هشدار داد که افراد سودجو در کمین آنها هستند و گفت: این افراد سودجو با پرداخت مبالغی وسوسه‌انگیز کارت بازرگانی افراد را اجاره می‌کنند، در حالی که عواقب بسیار بدی متوجه کسانی است که کارت خود را اجاره می‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه مالیات‌های سنگین، ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله شدن، گرفتاری رفع تعهدات ارزی و … را از مهمترین پیامدهای اجاره کارت بازرگانی دانست که صرفا متوجه صاحب کارت خواهد بود.

وی از نظارت جدی اتاق بازرگانی و اداره کل صمت استان بر سواستفاده از کارت‌های بازرگانی و اجاره آنها خبر داد و از افراد خواست چنانچه کسی قصد سواستفاده از کارت بازرگانی آنها را داشت، حتما معرفی‌شان کنند.

ساسانی در ادامه از جایگاه اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه یاد کرد و ادامه داد: درهای اتاق بازرگانی کرمانشاه به روی همه متقاضیان فعالیت در عرصه تجارت باز است.

رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به حمایت‌های مادی، مشاوره‌ای و … که از سوی این تشکل برای کمک به فعالین حوزه تجارت در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: برای کسانی‌که در ابتدای کار هستند دوره‌های آموزشی و مشاوره‌های رایگان در حوزه‌های حقوقی، مالیات، تامین اجتماعی، ثبت شرکت‌ها و … ارائه خواهد شد.

 واردات خودرو، قیمت‌ها را کاهش می‌دهد

موضوع دیگری که رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه به آن اشاره کرد تصمیم دولت سیزدهم مبنی بر واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی بود و این تصمیم را بسیار مثبت برشمرد.

ساسانی اظهار کرد: آزاد شدن واردات خودرو، قیمت انواع خودرو و خصوصا خودروهای خارجی را در بازار کاهش داده و عملیاتی شدن این تصمیم کمک بسزایی به تعدیل قیمت‌ها در بازار خودرو خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه واردات خودرو باید بگونه‌ای باشد که آسیبی متوجه تولیدات داخل کشور نشود، گفت: با هدف حمایت از تولیدات داخل، تمامی خودروهای وارداتی مشمول پرداخت عوارض گمرکی و … هستند.

 

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه این مهم را نیز یادآور شد که فعلا نیازی نیست افرادی که قصد واردات خودرو دارند، نسبت به دریافت کارت بازرگانی اقدام نمایند تا دستورالعمل‌های کشوری به صورت دقیق‌تر ابلاغ شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85075